تاريخ : 10 / 3 / 1394برچسب:, | 8:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کتاب الکترونیکی

 

 اپلیکیشن های بسیاری برای ترجمه متون روانه بازار فناوری شده اند اما برنامه متفاوتی برای ترجمه عرضه شده که به دلیل برخورداری از قابلیت های متفاوت و جدید با استقبال کاربران مواجه شده است.

 

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، تصور کنید در حال خواندن یک متن به زبان انگلیسی هستید و با کلمه ای مواجه می شوید که معنای آن را نمی دانید اما تمایلی به استفاده از فرهنگ لغات اسمارت فون خود را نیز ندارید زیرا می دانید به محض باز کردن صفحه فرهنگ لغت، از صفحه وب به آنجا منتقل خواهید شد.

اکنون اپلیکیشن جدیدی با نام «DefineNow» روانه بازار فناوری شده که به کاربران اجازه می دهد در حین مطالعه یا وب گردی و بدون خروج از صفحه اصلی معنی کلمه مورد نظر خود را مشاهده کنند.

DefineNow برنامه ای بسیار ساده و کاربردی است که می تواند در خواندن متون و صفحات انگلیسی بسیار سودمند باشد. کاربران پس از نصب این برنامه می توانند از امکانات و قابلیت های آن بهره مند شوند. تصور کنید در یک صفحه وب هستید و معنای کلمه ای را نمی دانید، کلمه مورد نظر را انتخاب کرده سپس گزینه Share را انتخاب می کنید تا لیست  اپلیکیشن هایی که بر روی اسمارت فون خود نصب دارید، بر روی صفحه ظاهر شده و برنامه DefineNow را انتخاب و باز می کنید. سپس این برنامه به شما اجازه می دهد تا معنای کلمه مورد نظر خود را مشاهده کنید.

از دیگر قابلیت های این برنامه می توان به مواردی مانند تغییر اندازه فونت، مشاهده آخرین جستجوها، اضافه کردن برنامه DefineNow به صفحه اصلی یا نوار نوتیفیکیشن برای دسترسی ساده تر و ... را نام برد.

این برنامه در حال حاضر تنها از قابلیت نصب بر پلتفورم های اندروید را برخوردار است.

اپ

 

 



تاريخ : 3 / 2 / 1394برچسب:, | 8:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که گوگل چقدر درباره شما می‌داند؟ با امکان جدیدی که گوگل به تازگی به موتور جست‌وجوگر خود اضافه کرده می‌توانید این موضوع را بررسی کنید و همچنین سابقه تمام جست‌وجوهای خود را ببینید و دانلود کنید.

به گزارش ایسنا، به وسیله این قابلیت که توسط وبلاگ غیررسمی «سیستم کار گوگل» کشف شده است، به کاربر این امکان داده می‌شود که به تمام اطلاعات از جست‌وجوها گرفته تا لینک‌هایی که در جست‌وجوها روی آن کلیک کرده‌ است، دسترسی پیدا کند.

همچنین کاربران با این قابلیت به آدرس‌هایی که جست‌وجو کرده‌اند دسترسی پیدا می‌کنند. حتی می‌توانند فهرستی از تصاویری را که هنگام جست‌وجو روی آنها کلیک کرده‌اند مشاهده کنند. پاک کردن حافظه مرورگر باعث نمی‌شود که این اطلاعات پاک شوند.

اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد زیرا علاوه بر دانلود سوابق جست‌وجوهای خود می‌توانید آنها را پاک کنید.

در ابتدا برای دانلود سوابق جست‌وجوها به این شکل عمل کنید.

 

گوگل

1- به صفحه and app activity google web بروید.

 

گوگل

2- روی آیکون gear در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

 

گوگل

3- از منویی که باز می‌شود گزینه دانلود را انتخاب کنید.

اکنون یک پنجره باز می‌شود که به شما هشدار می‌دهد سوابق جست‌وجوهای خود را در یک رایانه عمومی دانلود نکنید زیرا حاوی حجم زیادی از اطلاعات حساس است.

 

گوگل

4- اگر قصد ادامه داشتید، روی گزینه ایجاد آرشیو (creat archive) کلیک کنید.

زمانی که سوابق شما دانلود شد، ظرف چند ثانیه یک لینک دریافت می‌کنید که به شما اجازه می‌دهد اطلاعات خود را ببینید.

اگر نمی‌خواهید اطلاعات را دانلود کنید و ترجیح می‌دهید از شر آنها خلاص شوید می‌توانید آنها را پاک کنید.

البته دلایلی وجود دارد که به گوگل اجازه دهید اطلاعات جستجوهای شما را نگه دارد. برای مثال این سوابق نتایج سریع‌تر جست‌وجو را تضمین می‌کند. همچنین گوگل با این سوابق تمام تازه ترین اطلاعات مرتبط به شما را دارد. اگر این سوابق را پاک کنید نتایج جست‌وجوهای شما مطابق عادات شما نخواهد بود.

اما اگر باز هم خواستید سوابق جست‌وجوهای خود را پاک کنید، بدین طریق است.

قبل از شروع، لازم به ذکر است که اگر میخواهید اطلاعات خود را مخفی نگه دارید میتوانید از گزینه حریم خصوصی مرورگر خود استفاده کنید که مانع ذخیره سازی اطلاعات توسط گوگل می‌شود. اگرچه همچنان شرکت ارائه دهنده اینترنت و یا کارفرما شما میتواند به آن دسترسی داشته باشد.

صرفا پاک کردن حافظه مرورگر باعث پاک شدن سوابق جست‌وجوهای ذخیره شده توسط گوگل نمی‌شود زیرا شما فقط اطلاعات ذخیره شده توسط مرورگر را پاک می‌کنید نه اطلاعاتی که روی سرور گوگل ذخیره می‌شود.

 

برای این منظور به شکل زیر عمل کنید.

 

 

گوگل

 

1- به صفحه web and activity page بروید و روی آیکون gear در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

 

 

 

گوگل

 

2- گزینه items remove را انتخاب و از پنجره ای که باز می‌شود گزینه the beginning of time را انتخاب کنید.

 

 

 

 

گوگل

 

3- آیکون remve را بزنید و اطلاعات خود را پاک کنید. به این ترتیب سوابق تمام جستجوهای شما در گوگل پاک خواهد شد و لازم نیست که نگران آگاهی گوگل از اطلاعات درباره خود برای مثال زمانیکه برای یک کنسرت رزرو کرده اید باشید.

 

 

 



تاريخ : 26 / 11 / 1393برچسب:, | 2:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

او در عین حال اظهار امیدواری کرد که با این شیوه با انفجاری از ذخائر داده و دانش در فضای اینترنت مواجه شویم که این موضوع ارزش افزوده زیادی را برای شرکت‌ها به دنبال خواهد داشت.

اولین موتور جست‌وجوی رسمی کشور صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و معاونان وی رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، در این موتورجست‌وجو که یوز نام دارد و با آدرس www.yooz.ir در دسترس کاربران قرار دارد، کاربران اینترنت می‌توانند مطالب مورد نظر خود را مورد جست‌وجو قرار داده و از این موتور جست‌وجو به جای جست‌وجوگرهایی مانند گوگل استفاده کنند.

نصرالله جهانگرد - معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات - صبح امروز در مراسم رونمایی از این موتور جست‌وجو به صحبتی کوتاه پرداخته و عنوان کرد: استفاده از تولیدات بومی موجب خواهد شد خط و زبان فارسی در فضای سایبر رشد کند که این موضوع معرف توان ملی ما بوده و در عین حال توان امنیتی کشور را ارتقاء خواهد داد

وی با تاکید بر این‌که لازم است بتوانیم در این فضا کار را به نحو صحیحی انجام داده و برای تامین نیازمندی‌های مردم ابزار‌های مناسبی را با زبان فارسی ارائه کنیم، توضیح داد: به موازات گسترش شبکه ملی اطلاعات از جمله برنامه‌های وزارت ارتباطات حمایت از تولید، عرضه و بکارگیری این ابزارها در محیط رایانه‌ای است و بر این اساس از کلیه‌ی شرکت‌های فعال در این زمینه حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت.

او در عین حال اظهار امیدواری کرد که با این شیوه با انفجاری از ذخائر داده و دانش در فضای اینترنت مواجه شویم که این موضوع ارزش افزوده زیادی را برای شرکت‌ها به دنبال خواهد داشت.

جهانگرد همچنین یادآور شد: چندی پیش یک موتور جست‌وجو هم در شهر یزد رونمایی شده و فعالیت‌های آزمایشی خود را آغاز کرد.

برات قنبری - معاون برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات - هم در این مراسم اظهار کرد: برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات جست‌وجوگرهای بومی از اهمیت خاصی برخوردارند، چرا که اگر آنها نباشند، نهضت تولید محتوا و نرم‌افزار به شکل درستی پیش نخواهد رفت. برهمین اساس ما تلاش داریم حمایت‌های لازم در این زمینه را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تشکیل شورایی به نام شورای راهبری اظهار کرد: طبیعی است ادامه‌ی این مسیر همت می‌خواهد، چرا که پروژه‌های ICT مانند کوه یخ هستند که در ابتدا تنها بخش کوچکی از آنها مشخص است، اما کار به مراتب وسیع‌تر از آنچیزی است در ابتدا دیده می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات همچنین به نیاز کشور به سرمایه‌گذاری حداقل 170 میلیارد تومانی در این بخش اشاره کرد و افزود: زمانی که در وزارت ارتباطات سیاست ما آن است که میزبانی 90 درصد اطلاعات در خارج از کشور را تغییر دهیم لازم است برای رسیدن به این هدف از سرویس‌های داخلی و به ویژه موتور جست‌وجوهای بومی بهره بگیریم.

مهدی تقوی - مدیر پروژه یوز ایرانی - در این مراسم به صحبتی کوتاه پرداخته و خاطر‌ نشان کرد: در حال حاضر ایران ششمین کشور استفاده‌کننده از گوگل در دنیاست.

وی ادامه داد: ما برای راه‌اندازی این موتور جست‌وجو طی چهار سال گذشته از محققان پنج دانشگاه کشور کمک گرفتیم.

تقوی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر کشور‌های مختلف دنیا استفاده از موتورهای جست‌وجو بومی را مورد توجه قرار دادند و برهمین اساس بیش از نیمی از جست‌وجوی مردم خود را به سمت این موتورها سوق داده‌اند.

مدیر پروژه موتور جست‌وجوی یوز همچنین عنوان کرد: در حال حاضر روزانه 25 میلیون نفر در داخل ایران اطلاعات خود را از طریق گوگل تامین می‌کنند در حالی که سرویس‌های بومی می‌توانند اطلاعات بیشتری را در اختیار این افراد قرار دهند.

وی همچنین به مباحثی مانند تحریم‌ها و مشکلاتی که ممکن است به واسطه تحریم سرویسی مانند گوگل در ایران ایجاد شود، گفت: ما برای این موتور جست‌وجو سه گام تعریف کرده‌ایم که در مرحله‌ی اول اینگونه تعریف شده است که ما باید یک میلیارد صفحه فارسی را پوشش دهیم که اکنون از این سقف هم گذر کرده‌ایم.

مدیر پروژه موتور جست‌وجوی یوز ادامه داد: در خصوص زبان انگلیسی نیز برنامه‌ریزی ما آن است که به شش میلیارد صفحه فارسی، انگلیسی و عرب زبان برسیم که هنوز با این نقطه فاصله داریم و در نهایت تلاش ما بر آن است که کل پوشش خود را به 24 میلیارد صفحه برسانیم.

 



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 10:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا
این شارژر برای خودرو طراحی شده است و انتهای شارژر به فندک خودرو متصل می‌شود، دارای سه پورت USB است و کاربر قادر است به طور همزمان 3 دستگاه لمسی یا سه گوشی همراه هوشمند را شارژ کند.

این شارژر دارای سه پورت برای اتصال سه دستگاه لمسی برای شارژ در خودرو است.

این شارژر برای خودرو طراحی شده است و انتهای شارژر به فندک خودرو متصل می‌شود، دارای سه پورت USB است و کاربر قادر است به طور همزمان 3 دستگاه لمسی یا سه گوشی همراه هوشمند را شارژ کند.

این شارژر با اکثر مدل‌های موجود سازگار است و قدرت خروجی آن 4.8 A/24 وات است.

 

شارژر سه‌گانه خودرو+تصاویر

 

شارژر سه‌گانه خودرو+تصاویر

 

شارژر سه‌گانه خودرو+تصاویر

 

شارژر سه‌گانه خودرو+تصاویر

 



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 2:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

تلفن همراه اسپایدر 1 که پیش از این با اندروید نسخه 4.2 آبنبات پاستیلی عرضه می‌شد از این به بعد با اندروید 4.4.2 به دست کاربران می‌رسد.

 یکی از تلفن‌های همراه برتر تولید داخل GLX Spider 1 است که به عنوان پرچمدار اسمارت‌فون‌های ایرانی شناخته می‌شود.
 
این تلفن همراه که پیش از این با اندروید نسخه 4.2 آبنبات پاستیلی عرضه می‌شد از این به بعد با اندروید 4.4.2 به دست کاربران می‌رسد.
 
همچنین کاربران تلفن‌همراه اسپایدر 1 می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های رسمی شرکت جی ال ایکس سیستم عامل دستگاه خود را به اندروید 4.4.2 بروزرسانی کنند.
 
با آپدیت سیستم عامل ، فضای نصب برنامه‌ها در گوشی افزایش یافته و میزان شارژدهی باتری ، کیفیت دوربین و صدای بلندگو نیز افزایش پیدا می‌کند.



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 7:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

1Passwordیک نرم افزار کاربردی جهت مدیریت پسوردها و رمز ها در اندروید است که در این گزارش به معرفی آن می پردازیم.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،وقتی مجبور باشید تعداد زیادی رمز عبور را برای استفاده در هر سایت،نرم افزار،کارت عابر بانک،رمز های اینترنتی و … به خاطر بسپارید،امکان فراموشی و یا اشتباه وارد کردن این رمزها زیاد است.

ما به شما نرم افزار 1Password را پیشنهاد می کنیم.شما می توانید تمام رمزها و پسوردها و یادداشت های مهم خود را در این نرم افزار ثبت کنید و تنها برای ورود اولیه به نرم افزار نیز یک رمز منحصر به فرد در نظر بگیرید. 

ویژگی ها:
 
قابلیت ذخیره سازی تمام پسوردها و یادداشت های مهم شما در محیطی امن

سینک و انتقال داده ها به ویندوز،مک،آیفون،آیپد

قابلیت لاگین به وب سایت ها با یک کلیک

حفاظت از اطلاعات شما با پسورهای هوشمندانه

حفاظت از اطلاعات و قفل کردن آن ها در صورت به سرقت رفتن یا گم کردن گوشی

نسخه پرمیوم و بدون محدودیت ۳۰ روزه

 



تاريخ : 25 / 8 / 1393برچسب:, | 8:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

CM Security یکی از مورد اعتمادترین ضد ویروس ها برای سیستم عامل اندروید بوده که قابلیت پیدا کردن گوشی و قفل گذاری روی نرم‌افزارها را دارد.
به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، CM Security یکی از مورد اعتمادترین ضد ویروس ها برای سیستم عامل اندروید است که می تواند انواع بدافزارهای نوشته شده برای این سیستم عامل را پیدا کرده و نابود کند.
این نرم افزار می تواند اپلیکیشن های دلخواه شما را نیز قفل کند و همچنین به کمک بخش Find Mobile به شما امکان ردیابی تلفن همراهتان را می دهد.
CM Security از ورود شما به سایت های مخرب نیز جلوگیری می کند.همچنین با این برنامه قادر هستید تا روی نرم‌افزارهای تلفن‌همراه خود قفل بگذارید.



تاريخ : 21 / 8 / 1393برچسب:, | 1:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه از نتیجه جلسه روز گذشته کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در دادستانی خبر داد و گفت: موضوع فیلتر اینستاگرام در جلسه روز گذشته کار گروه مصادیق مجرمانه مطرح شد اما رای نیاورد و با مخالفت رو به رو شد.
 
به گزارش خانه ملت، رمضانعلی سبحانی فر از نتیجه جلسه روز گذشته کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در دادستانی گفت: موضوع فیلتر اینستاگرام در جلسه روز گذشته کار گروه مصادیق مجرمانه مطرح شد اما رای نیاورد و با مخالفت رو به رو شد.
 
نماینده مردم شریف سبزوار و جفتای و جوین و خوشاب در ادامه این مطلب افزود: مقرر شد ظرف مدت زمانی وزارت ارتباطات با هاست خارجی این شبکه اجتماعی مذاکره کند تا دسترسی آن در اختیار وزارت ارتباطات قرار گیرد.
 
وی تاکید کرد: اگر این اتفاق نیافتد و این هاست در اختیار وزارت ارتباطات خودمان قرار نگیرد، دوباره بحث فیلتر اینستاگرام مطرح خواهد شد.
 
عضو کارگروه مصادیق مجرمانه تصریح کرد: وزارت ارتباطات ملزم شد تا رسیدن به این تفاهم فیلتر هوشمندی را فعال کند.



تاريخ : 17 / 8 / 1393برچسب:, | 9:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


مرکز ملی فضای مجازی در راستای برنامه های اعلام شده خود، با حمایت از جامعه دانشگاهی، اولین نرم افزار فیلترینگ هوشمند کشور را به بهره برداری رساند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، به منظور بهره گیری از خدمات مفید شبکه جهانی اینترنت و برنامه ریزی برای صیانت از آسیب های ناشی از آن، با حمایت مرکز ملی فضایی مجازی از طرح های علمی دانشگاهی، سیستم فیلترینگ هوشمند تصویر، فیلم و متن در موضوعات اخلاقی به بهره برداری رسید.

براساس این گزارش، از مشخصه های این طرح، تشخیص هوشمند محتوای درخواست شده کاربر است که سرعت و گستره صفحات پالایش شده را افزایش می دهد و با کاهش نرخ خطا، کاربر سریع تر و دقیق تر به محتوای مفید مورد نیاز خود دست پیدا می کند. همچنین در این نرم افزار به دلیل امکان پالایش جزئی صفحات و ریزدانگی، پالایش صرفاً بر صفحاتی اعمال می شود که به دلیل محتوای نامناسب نیاز به پالایش دارند و نیازی به بستن کل دامنه نیست.

از ویژگی های دیگر این طرح، توزیع شدگی است که براساس آن سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات میتوانند این نرم افزار را مستقلاً به کار گیرند.

نرم افزار فیلترینگ هوشمند کشور در حال حاضر مراحل آزمایشی نهائی خود را به پایان رسانده و در چندین سازمان و نهاد راه اندازی شده است.

در مرحله اول، این طرح با همکاری مشترک پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی و سازمان تبلیغات اسلامی (مؤسسه اطلاع رسانی تبیان) در چندین مرکز داخل کشور و همزمان به عنوان یک طرح صادراتی در خارج از کشور راه اندازی شده است و مراحل بعدی این طرح در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.



تاريخ : 17 / 8 / 1393برچسب:, | 8:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

موبایل

تولید موبایل اسلامی در روسیه

 یک شرکت تولیدکننده تلفن همراه در روسیه، یک گوشی ویژه مسلمانان طراحی کرده است.

به‌گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، در تلفن همراهی که شرکت روسی BQ-Mobile طراحی کرده، نرم‌افزار قرآن کریم و اوقات شرعی به‌طور پیش‌فرض نصب است.

همچنین نرم‌افزار قطب‌نما روی این گوشی نصب است و با راه‌اندازی آن، به‌طور خودکار با شناسایی مکان استقرار، قبله را به دارنده خود نشان می‌دهد.

قرار است این تلفن همراه از اواخر ماه جاری میلادی روانه بازار روسیه شود.

مسئولان شرکت BQ-Mobile برای طراحی این گوشی، اقدام به مطالعه سلایق مسلمانان درباره نرم‌افزارها و قابلیت‌های مورد علاقه آنان برای یک تلفن همراه مطلوب کرده‌اند.

گروه‌های اسلامی روسیه نسبت به طراحی و تولید این تلفن همراه ابراز خرسندی کرده و از احتمال اقبال بالای مسلمانان روس به آن خبر داده‌اند.



تاريخ : 10 / 8 / 1393برچسب:, | 1:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مواد لازم برای این کار یک کارت مموری‌خوان، یک رایانه، کارت حافظه‌ای که عکس‌ها در آن ذخیره شده بود و درنهایت کمی صبر و تحمل است تا با حوصله مراحل بازگرداندن عکس‌ها را طی کنید.

 اشتباهی دستتان به یک کلید می‌خورد یا گزینه‌ای را انتخاب می‌کنید که تمام عکس‌های یادگاری موجود در کارت حافظه دوربینتان پاک می‌شود اما این اتفاق آنقدرها هم که فکرش را می‌کنید وحشتناک نخواهد اگر بدانید چطور میتوان این عکس‌ها را با استفاده از رایانه یا مک بوک بازگرداند.
 
به گزارش ایسنا، اگر به اشتباه عکس‌های کارت حافظه دوربینتان پاک شده یا شک داشتید که کارت حافظه خراب شده است و به همین دلیل عکس‌هایتان قابل دسترسی نیست، راه‌هایی وجود دارد که عکس‌های از دست رفته را برگردانید.
 
مواد لازم برای این کار یک کارت مموری‌خوان، یک رایانه، کارت حافظه‌ای که عکس‌ها در آن ذخیره شده بود و درنهایت کمی صبر و تحمل است تا با حوصله مراحل بازگرداندن عکس‌ها را طی کنید.
 
گام اول: به محض اینکه متوجه شدید عکس‌ها از کارت حافظه پاک شده است هیچ اقدامی نکنید. هیچ کاری به این معنی است که دیگر روی آن کارت حافظه عکس نگیرید و و سریعا کارت حافظه را از دوربین خارج کنید.
 
گام دوم: یک برنامه احیای اطلاعات پاک شده یا همان Recovery را انتخاب کنید. برنامه‌های Recuva for Windows و PhotoRec for Mac به ترتیب برای کامپیوترهای شخصی و رایانه‌های مک پیشنهاد می‌شود که هر دوی آنها نیز رایگان هستند.
 
به خاطر داشته باشید که گزینه‌های دیگری نیز برای برنامه Recovery وجود دارد که ممکن است از قبل روی کارت حافظه‌تان نصب شده باشد.
 
گام سوم: برنامه مورد نظر را روی کامپیوتر یا مک بوکتان نصب کنید.
 
گام چهارم: اگر برنامه Recuva برای ویندوز را انتخاب کرده‌اید لازم است برحسب نوع فایلی که از روی کارت حافظه پاک شده است این برنامه را تنظیم کنید. در این نوشته هدف بازگرداندن عکس‌هایی است که پاک شده اما Recuva این امکان را به کاربر می‌دهد که انواع دیگری از فایل‌ها از جمله موزیک، ویدیو، ایمیل و ... را نیز احیا کند.
 
وارد منوی برنامه شوید و قسمتی را که از آنجا می توانید کارت حافظه‌تان را برای برگرداندن فایل‌های پاک شده را انتخاب و پیدا کنید. سپس کارت خوان را وارد رایانه کرده و قسمتی را که معمولا دوربین عکس‌ها را در آن ذخیره می‌کند - در صورتیکه پاک نشده باشد - انتخاب کنید.
 
معمولا این بخش در کارت حافظه فولدری است که با نام DCIM ذخیره شده است. همچنین ممکن است نام این پوشه اسم یا مدل دوربین عکسبرداری شما باشد.
 
اما برای کسانی که تصمیم دارند از برنامه PhotoRec روی مک‌بوک استفاده کنند، پروسه ممکن است طولانی‌تر باشد اما بعد از یک بار استفاده از این برنامه روش کار کردن با آن راحت‌تر می شود.
 
برنامه PhotoRec را باز کرده و اگر مک بوک‌تان رمز عبور(password) دارد آن را وارد کنید تا برنامه بتواند به تمام درایوها دسترسی داشته باشد. سپس درایوی را که می خواهید عکس‌هایتان را از آنجا بازیابی کنید - یعنی همان کارت حافظه - انتخاب کنید.
 
سپس برای شروع پروسه بازگرداندن عکس‌ها کلید اینتر را فشار دهید و سپس قسمتی که با نام FAT16/32 مشخص شده را انتخاب کنید تا برنامه بتواند به بخش تنظیمات دوربین شما در کارت حافظه دسترسی داشته باشد. سپس یک بار دیگر برای تایید انتخاب خود کلید اینتر را فشار داده و در مرحله بعد نیز بخش FAT/NTFS را انتخاب کنید.
 
در ادامه برای رفتن به مرحله بعدی یک بار دیگر کلید اینتر را زده و در این مرحله به برنامه اعلام کنید که برای پیدا کردن عکسهای پاک شده باید به کدام بخش برود.
 
اگر به خراب بودن کارت حافظه‌تان شک دارید گزینه "whole" را انتخاب کنید و در غیر این صورت باید گزینه "free" را انتخاب کنید. یک بار دیگر کلید اینتر را بزنید و سپسس انتخاب کنید که فایلهای ریکاوری و بازیابی شده کجا ذخیره شود، از کلید C برای تایید انتخاب آخرتان استفاده کنید. سپس پروسه ریکاوری عکسها را شروع کنید.
 
گام پنجم: بخش اسکن برنامه را باز کنید و ببنید که چه فایل هایی برگردانده شده است.در این بخش خوشبختانه فایلهایی به شما ارائه می شود که نشان می دهد برنامه توانسته عکس های شما را ریکاوری کند.
 
اگر شما در گام چهارم گزینه عکس را برای بازیابی کردن انتخاب کرده باشید، در این صورت عکس‌ها برایتان به صورت فرمت استاندارد فایل عکس مثل JPEG آورده می شود. اگر شما به دنبال پیدا کردن فایل عکسها به صورت فورمت RAW یا خام هستید و آنها را پیدا نمی کنید برای بازیابی آنها راهی وجود ندارد.
 
در برنامه Recuva روی گزینه "Switch to advanced mode" کلیک کنید تا به شما نشان دهد که برنامه باید به دنبال چه نوع فرمت فایلی بگردد. تنها کاری که لازم است در این مرحله انجام دهید این است که فورمت Raw دوربینتان را به گزینه‌ها اضافه کنید.
 
این فرمت معمولا با یکی از نام‌های .CR2، .NEF یا .ARW بسته به مدل دوربینتان ثبت شده است. اگر مطمئن نیستید کدام یک از این فرمتها را باید وارد کنید، تنظیمات دوربینتان را چک کنید.
 
در PhotoRec نیز برای اینکه انتخاب کنید به دنبال چه نوع فرمتی از فایل پاک شده هستید کافی است در بخش "FileOpts" منوی اصلی برنامه، فرمت مورد نظر را انتخاب کنید. برخی از فایلهای با فرمت RAW با نام .tiff ثبت می‌شوند بنابراین در بخش "FileOpts" مطمئن شوید این گزینه نیز تیک خورده است.
 
گام ششم: در برنامه Recuva تمام عکسهایی را که می‌خواهید ذخیره کنید را انتخاب کرده و سپس روی گزینه "Recover" کلیک کنید. فولدری را که می خواهید عکسها در آن ذخیره شود انتخاب کنید. بهتر است جایی را برای ذخیره عکسها انتخاب کنید که به سادگی قابل دسترسی باشد، مثل دسک‌تاپ یا فولدر عکس؛ اما عکسهای برگردانده شده را دوباره روی کارت حافظه دوربین ذخیره نکنید.
 
برای PhotoRec در گام قبلی شما محلی را برای ذخیره فایل‌های ریکاوری شده انتخاب کرده بودید و کافی است پس از انجام پروسه ریکاوری فولدر مورد نظر را چک کنید.
 
گام هفتم: فایل‌هایی که ریکاوری و ذخیره شده‌اند را چک کرده و از آنها بک آپ بگیرید. اگر عکس‌هایتان با روشهای بالا ریکاوری نشد مجبور خواهید بود از نرم‌افزارهای پیشرفته‌تری که پولی هستند استفاده کنید.

 



تاريخ : 8 / 6 / 1393برچسب:, | 7:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

از روز پنج‌شنبه با راه‌اند‌ازی اینترنت پرسرعت موبایل روی سیم‌کارت‌های همراه اول همه مشترکان تلفن همراه د‌ر کشور توانستند با اعمال تنظیماتی به اینترنت پرسرعت موبایل د‌سترسی د‌اشته باشند‌.
 
روزنامه دنیای اقتصاد: از روز پنج‌شنبه با راه‌اند‌ازی اینترنت پرسرعت موبایل روی سیم‌کارت‌های همراه اول همه مشترکان تلفن همراه د‌ر کشور توانستند با اعمال تنظیماتی به اینترنت پرسرعت موبایل د‌سترسی د‌اشته باشند‌.

 د‌سترسی به نسل‌های جد‌ید‌ تلفن‌همراه برای مشترکان ایرانسل از حد‌ود‌ 2 هفته قبل فراهم شد‌ه و حالا می‌توان گفت یک گذر انقلابی بزرگ از نسل قد‌یم به نسل جد‌ید‌ موبایل د‌ر کشور رخ د‌اد‌ه است. با این حال این تحول تکنولوژی با واکنش‌های منفی ازسوی برخی نمایند‌گان مجلس و تعد‌اد‌ی از اعضای شورای‌عالی مجازی هم روبه‌رو شد‌ه است؛ به‌طوری‌که برخی از آنها حتی وزیر ارتباطات را به‌د‌لیل اعطای مجوز اینترنت پرسرعت موبایل و فعال کرد‌ن این امکان ارتباطی جد‌ید به استیضاح تهد‌ید‌ کرد‌ه‌اند‌.

 این د‌ر حالی است که وزارت ارتباطات محد‌ود‌یت‌های تماس تصویری رایتل را برای همراه اول و ایرانسل هم اعمال کرد‌ه است. این همه د‌رحالی است که گزارش بیزینس مانیتور از چشم‌اند‌از پنج ساله صنعت ارتباطات ایران نشان‌د‌هند‌ه وضعیت نامناسب مخابرات د‌رمقایسه با کشورهای منطقه است. این گزارش د‌رعین‌حال نمایانگر پتانسیل‌های بزرگ توسعه د‌رصورت ایجاد‌ فضای رقابتی به‌خصوص د‌ر عرصه نسل‌های جد‌ید‌ ارتباطی د‌ر این صنعت است.

غروب نسل قدیمی موبایل

‌20 سال پس از ورود موبایل به کشور حالا یکی از مهم‌ترین تحولات در عرصه این روش ارتباطی رقم خورده است. از دوهفته قبل مشترکان ایرانسل و از روز پنج‌شنبه گذشته مشترکان همراه اول علامت 3G، H یا +H را روی گوشی‌های خود مشاهده کرده‌اند. علامتی که جایگزین GPRS یا E (مخفف Edge) شده است. این علامت‌ها نشان گذر از نسل قدیم موبایل و فراهم شدن اتصال به اینترنت پرسرعت موبایل برای همه مشترکان موبایل در ایران است.

با این اتفاق حالا هر سه اپراتور موبایل در ایران قادر به ارائه خدمات اینترنت پرسرعت روی موبایل هستند. این رخداد به ظاهر کوچک اما تحولات بزرگی را هم در نوع کاربری اینترنت در ایران و هم در صنعت مخابرات کشور به جای می‌گذارد. درعین‌حال اما این گذر از نسل‌های قدیمی به دنیای جدید به راحتی اتفاق نیفتاده است و مسیر پیش روی آن هم چندان صاف و هموار نیست.

 مشترکان چگونه متصل شوند؟

مشترکانی که علامت‌های مربوط به نسل سوم و چهارم موبایل را روی گوشی‌های خود مشاهده می‌کنند نیازی به تغییر تنظیمات ندارند و سایر مشترکانی که گوشی‌های آنها قابلیت پشتیبانی از نسل‌های جدیدتر موبایل را دارد، می‌توانند از طریق سایت‌های اپراتورها تنظیمات مربوط به اتصال دستگاه خود را دریافت کنند.

طی دو روز گذشته هر دو اپراتور ایرانسل و همراه اول که روی هم ۹۵ درصد بازار مشترکان موبایل را در اختیار دارند نحوه تنظیم و دسترسی مشترکان به اینترنت پرسرعت را از طریق پیامک، سایت خود یا رسانه‌ها به اطلاع مشترکان رسانده‌اند. بخش عمده این تنظیمات به سادگی ارسال یک عدد به یک شماره است.

 تعرفه استفاده از این خدمات هم فعلا بسیار پایین و ارزان است. این موضوع البته اختلال‌های روزهای نخست راه‌اندازی یک سرویس جدید و ارتقا به نسل‌های بالاتر را توجیه می‌کند. همراه اول اعلام کرده مشترکانی که یکی از بسته‌های اینترنتی این اپراتور را خریداری کرده باشند می‌توانند با همان تعرفه تا پایان تابستان از این سرویس استفاده کنند. ایرانسل نیز تعرفه‌ای مشابه اینترنت همراه نسل قبلی را برای مشترکانش در نظر گرفته است.

به نظر می‌رسد هر دو اپراتور تلاش می‌کنند فعلا با قیمتی پایین مزه یک اینترنت پرسرعت را به مشترکانشان بچشانند. هر چند قیمت‌های فعلی برای حداقل سرعت یعنی ۱۲۸ کیلوبیت در نظر گرفته شده اما هر دو اپراتور اعلام کرده‌اند که قادر به ارائه خدمات تا سرعت یک مگابیت بر ثانیه هم هستند ضمن اینکه سازمان تنظیم مقررات هم اعلام کرده که اپراتورها حتی سرعت‌های بالاتر از این را هم می‌توانند به مشترکان ارائه کنند.

 عبور از انحصار نسل سوم

مهم‌ترین قابلیتی که نسل‌های جدید موبایل (۳ و ۴) در اختیار کاربران قرار می‌دهد امکان دسترسی سریع‌تر به اینترنت و محتواهای روی شبکه‌های محلی و بین‌المللی است. بسیاری از گوشی‌های گرانقیمت هوشمند که امروزه در دست مردم قرار دارند قابلیت اتصال و پشتیبانی از این نسل جدید را دارد؛ ولی در تمام این سال‌ها اپراتورهای ایران اجازه راه‌اندازی آن را نداشته‌اند.

از پنج سال قبل به‌دنبال اعطای مجوزی انحصاری به اپراتور سوم موبایل - رایتل - وظیفه توسعه نسل سوم موبایل به این شرکت سپرده شد سپس دوره انحصاری این شرکت وابسته به سازمان تامین اجتماعی در دولت احمدی‌نژاد برای یک سال دیگر هم تمدید شد؛ دوره‌ای که سرانجام طی هفته‌های اخیر با اعطای پروانه به ایرانسل و مجوز ارائه خدمات پایلوت به همراه اول شکست و حالا سه اپراتور خود را برای رویارویی در این عرصه آماده می‌کنند.

شرکت رایتل طی سال‌ها فعالیت انحصاری در این عرصه نتوانست بیشتر از ۴ درصد از مشترکان موبایل کشور را به اینترنت متصل کند. توسعه بسیار کند پوشش شبکه‌ای و قیمت‌های گران اینترنت موبایل رایتل، مانع از افزایش قابل ملاحظه ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت موبایل در کشور شد؛ اما حالا به گفته وزیر ارتباطات گروگانگیری تکنولوژی به پایان رسیده و نوبت به رقابت در فضای آزادانه‌تری رسیده است.
 
 آخرین کشور منطقه

بسیاری از آمارهای بین‌المللی و گزارش‌های تحلیلی عدم دسترسی بخش اعظم مشترکان موبایل ایران به اینترنت پرسرعت را یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف صنعت ارتباطات ایران عنوان می‌کنند.

در حالی که حتی در همسایگان بحران‌زده‌ای چون عراق و افغانستان نسل‌های چهارم تلفن‌همراه هم به راه افتاده بود، مشترکان تلفن‌همراه در ایران باید منتظر تصمیم دولت برای اعطای مجوز به اپراتورها می‌ماندند. اشتباه دولتمردانی که تصور می‌کردند برای نسل‌های تکنولوژی هم باید مجوز صادر کنند مهم‌ترین دلیل عقب‌ماندگی کشور در این عرصه است.

 با این حال این آزادسازی در فضای این روزها که با گشایش‌های بین‌المللی و خوش‌بینی ناشی از نتیجه مذاکره با 1+5 همراه شده به نوعی کامل‌کننده یک چرخه است. صنعت مخابرات ایران که به‌رغم سرمایه‌گذاری‌های گسترده هنوز یکی از پرریسک‌ترین و کم‌بازده‌ترین صنایع مخابراتی منطقه به حساب می‌آید، حالا و با آزادسازی که در عرصه نسل سوم و چهارم موبایل صورت گرفته، پیام‌های مناسبی را به سرمایه‌گذاران در این عرصه مخابره می‌کند.
 



تاريخ : 17 / 5 / 1393برچسب:, | 1:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون شرکت مخابرات تهران در خصوص اینکه چرا روش‌های عرضه کارت اعتباری تلفن گسترش نمی‌یابد گفت: به دنبال حذف این کارت‌ها در آینده‌ای نزدیک هستیم تا دیگر نیازی به آنها نباشد و نیاز مشتری‌ها از روش‌های دیگری رفع شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در خصوص کمبود اخیر کارت‌های اعتباری تلفن و مشکلات بازار سیاه این خدمت اظهار داشت: اکنون 180 مرکز در تهران عملیات توزیع کارت‌های اعتباری تلفن را انجام می‌دهند.

معاون فروش و بازاریابی شرکت مخابرات استان تهران افزود: چندی پیش مشکل کمبود کارت‌های اعتباری و ایجاد بازار سیاه برای این کارت وجود داشت اما اکنون این کارت‌ها به وفور در اغلب مراکز تلفن وجود دارند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مانند گذشته کارت‌های اعتباری تلفن در کیوسک‌های روزنامه‌فروشی‌ها عرضه نمی‌شود یا در فروش اینترنتی آنها از طریق سایت شرکت مخابرات کارت‌هایی با مبالغ بالاتر به فروش نمی‌رسد گفت: در سیاستگذاری آینده‌ای نزدیک، به دنبال حذف کارت‌های اعتباری تلفن هستیم تا اصلا نیازی به این کارت‌ها نباشد و این نوع نیاز مشتری از روش‌های دیگری پاسخ داده شود.



تاريخ : 1 / 5 / 1393برچسب:, | 8:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یادتان باشد شاخص هاي لازم براي تشخيص يک صفحه نمايش با بهترين کيفيت، علاوه بر رزولوشن به تعداد رنگ هاي قابل توليد توسط صفحه، نوع پنل صفحه نمايش و ... نيز بستگي دارد.



ادامه مطلب
تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:, | 8:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

چنانچه گوشی هوشمند، لپتاپ و یا تبلت شما گم شده یا دزدیده شده است، شما قادر خواهید بود که به سادگی آن را رصد کرده و در صورت لزوم از راه دور پاکسازی نمایید. اما برای اینکار باید قبل از گم شدن دستگاه، یکسری از اقدامات بر روی آن صورت بگیرد. پس منتظر نمانید و از هم اکنون اقدامات لازم را برای دستگاه هوشمند خود صورت دهید...!



ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 4 / 1393برچسب:امواج,وایفا,,urhf kd,cwifi, | 11:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
امواج WiFi همواره به این دلیل که در موارد متعددی از جمله ارتباطات و مکان‌‌یابی‌های جغرافیایی مورد استفاده است، بسیار تحت بررسی قرار داشته و دارد. این امواج امروزه به قدری پر کاربرد هستند که بیشتر کاربران روز و شب خود را در بین این امواج ‌می‌گذرانند؛ اما آیا براستی امواج WiFi خطرساز هستند و تاثیر آنها بر بدن انسان چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، هیچ نیازی به توضیح ‌‌نیست که WiFi چگونه کار می‌کند. همه می‌دانیم ‌سیگنال‌های WiFi از مودم شروع و به دستگاه کاربر ختم می‌شود؛ دقیقا مشابه امواج بلوتوث و گوشی تلفن.

اما بر خلاف امواج گوشی تلفن همراه، سیگنال‌های WiFi بر روی نقطه خاصی از بدن تجمع و تمرکز ندارند. در صورتی که گوشی تلفن همراه، از آنجایی که کاربر آن را نزدیک گوش و سر خود مورد استفاده قرار می‌دهد، امواج مستقیم‌ بر‌ سر و مغز انسان اثر‌گذارند و جمجمه انسان توانایی جلوگیری از امواج برای نفوذ در مغز را ندارد.

شما گوشی تلفن همراه خود را مدام در کنار خود دارید، آن را در جیب خود حمل می‌کنید و احتمالا شب و هنگام خواب آن را نزدیک سر خود می‌گذارید. این موضوع می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی به خصوص در رابطه با سیگنال‌های سلولی گوشی تلفن همراه شود. اما موضوع در خصوص WiFi کمی متفاوت است.

نکته آنکه هنوز درباره مضر بودن امواج رادیویی WiFi و حتی تلفن همراه مباحث در جریان است و ‌مضرات این موارد قطعی اثبات نشده؛ اما با فرض زیان آور بودن این امواج، نکته در خصوص WiFi این است، از آنجایی که سیگنال‌های آن بر روی نقطه خاصی از بدن تمرکز ندارند، خطر آن از این جهت کمتر است. همچنین وجود فاصله بین بدن انسان و مودم، ‌منجر به آن می‌شود که خطرات امواج WiFi در نسبت با گوشی تلفن کاهش پیدا کند.

خطرات و زیان‌های جسمی مربوط به سیگنال‌های WiFi

از آنجا‌ که WiFi حامل سیگنال‌های رادیویی و امواج است، نمی‌تواند چندان بی ضرر باشد؛ اما سخن بر سر آن است که این امواج در قیاس با امواج گوشی تلفن هوشمند ـ که هم قوی‌ تر و هم متمرکز تر‌‌ روی مغز‌ هستند‌ ـ‌ خطرات کمتری دارد.

محققان آزمایش‌ها و بررسی‌های بسیاری‌ روی امواج WiFi ‌کرده‌اند و به این نتیجه رسید‌ه‌اند که شاید این امواج، منجر به بروز سرطان مغز در انسان شود. در سال ۲۰۱۱ آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC) امواج WiFi را در گروه عوامل ‌«احتمالا» سرطان‌زا برای انسان طبقه بندی کرد.

اما می‌توان درباره ‌مضر بودن امواج رادیویی، به عوامل متعددی اشاره کرد. امواج WiFi وقتی پخش شوند در همه جا هستند. حتی اگر در زمان شب مودم خود را خاموش کنید، باز هم تحت تأثیر امواج WiFi که از خانه همسایه می آید هستید.

نکته بسیار بااهمیت آنکه بنا بر تحقیقات، کودکان در معرض خطر بیشتری از بزرگسالان در محیط های محاصره شده با امواج WiFi قرار دارند و احتمال دچار شدن آنها به اختلالات ذهنی در دوران رشد از این جهت بیشتر است. خطر WiFi برای کودکان را تنها باید با خاموش کردن دستگاه های منتشر کننده سیگنال و دور کردن آنها از کودکان و همچنین آموزش خطرات آنها برای کودکان‌ به حداقل رساند.

چند نکته درباره کاهش خطرات WiFi

واقعیت این است که نمی‌توان در برابر ‌‌امواج و سیگنال‌های WiFi کار چندانی انجام داد. نه رفتن در آب و نه پوشیدن زره، هیچ یک نمی‌تواند جلو‌ ‌نفوذ ۱۰۰ درصدی WiFi را بگیرد. از آنجا‌ که WiFi و استفاده از آن به بخشی از زندگی اجتماعی بدل شده‌، فرار از آن هم بی معنی و نا‌شدنی است.

تنها اقداماتی که در این زمینه می‌توان انجام داد، اینکه تا حد ممکن از سرچشمه پخش و انتشار سیگنال‌های WiFi دوری کنید و مطمئن شوید، مدت زمان زیادی را در نزدیکی میزی که مودم WiFi‌ روی آن است نمی‌گذرانید. همچنین در مواقع غیر ضروری، هم مودم و هم دستگاه‌هایی را که به WiFi متصل هستند ‌خاموش کنید.

نگته دیگر آنکه اکنون در بازار تبلیغاتی در راستای دستگاه‌هایی وجود دارد که امواج و سیگنال‌های WiFi را مهار کرده و خطرات آنها را کاهش می‌دهند. این تبلیغات با اغراق در خصوص خطرات WiFi سعی در تشویق شما برای خرید یکی از این دستگاه‌ها ‌دارند؛ اما واقعیت این است که امواج رادیویی کار خود را ‌خواهند کرد و نکته مهمتر آنکه همان گونه که گفته شد، در حقیقت خطر WiFi در قیاس با گوشی هوشمند و موبایل به مراتب کمتر است.

 

 



تاريخ : 27 / 3 / 1393برچسب:توقف فیلترینگ,واتس آپ,عقاب نیوز, | 1:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
یک عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: در حد نظر شخصی هم نشنیده‌ام که رئیس جمهور در جلسه شورا بگویند که فیلترینگ واتس‌آپ متوقف شود این یک سوءاستفاده از نظر شخصی بوده است؛ روش اصلاح فیلترینگ کشور کار رسانه‌ای نیست.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه اجتماعی مشرق، علیرضا شاه‌میرزایی عضو شورای عالی فضای مجازی، روایت اتفاقات رخ داده در جلسه شورا که گفته می‌شود منتج به اخذ تصمیم عدم فیلترینگ واتس‌آپ با استناد به دستور رئیس جمهور شد اظهار داشت: مسئله واتس‌آپ تا به حال در دستور کار شورای عالی فضای مجازی نبوده است ممکن است یک نفر در طول صحبت‌هایش به این موضوع اشاره‌ای کرده باشد اما شورای عالی فضای مجازی نیز مانند مجلس است و اگر کسی نطق پیش از دستور کند و حرفی بزند ولو رئیس مجلس مصداق مصوبه نیست.

این عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه گفته شد به دلیل شبهات پیش آمده در رأی‌گیری جلسه فیلترینگ رئیس جمهور دستور توقف فیلتر شدن واتس‌آپ را صادر کرده توضیح داد: شبهه‌ای مطرح شد که گفتند در کارگروه قانونی رفتار نشده است. رئیس جمهور به قانون‌گرایی تأکید کردند و توصیه کردند که کمیته تعیین مصادیق به روال قانونی خود عمل کند و مجدداً تشکیل جلسه دهد که این هم نظر شخصی ایشان بوده است.

وی ادامه داد: حتی اگر هم به صراحت گفته باشند، باز هم مصوبه شورا نیست و نظر یک نفر است.

شاه‌میرزایی با بیان اینکه در آن جلسه شورای عالی فضای مجازی حضور داشتم گفت: در حد نظر شخصی نیز در جلسه شورا نشنیده‌ام که رئیس جمهور بگوید فیلترینگ واتس‌آپ متوقف شود.

این عضو شورای عالی فضای مجازی در خصوص نظر اعضای شورا درباره این برداشت از صحبت رئیس جمهور گفت: وقتی این موضوع اصلاً در شورا مطرح نشده چگونه می‌توانیم نظر اعضا را بفهمیم تا پیش از اینکه موضوع در دستور جلسه شورا قرار بگیرد نظر هر یک از اعضا نظر شخصی است.

وی گفت: این نوع برداشت، یک سوءاستفاده از نظر شخصی بوده و قطعاً آقای وزیر ارتباطات می‌دانند که بین نطق جلسه و مصوبه جلسه تفاوت وجود دارد.

شاه‌میرزایی ادامه داد: هر کس با یک سال سابقه اجرایی این تفاوت را می‌داند و آیا رئیس مجلس می‌تواند دستور دهد که موضوعی در مجلس تصویب شود.

این عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با اشاره به واکنش‌ها نسبت به این برداشت از صحبت رئیس جمهور گفت: پیرو این برداشت دادستان کشور آقای اژه‌ای که عضو شورا هستند اعلام کرد که این صحبت مصوبه شورا نبوده‌اند و اگر در شورا مصوب شود همه اطاعت می‌کنند.

وی یادآور شد: راه‌حل این است که همه می‌دانیم فیلترینگ کشور نیاز به اصلاح دارد اما روش آن کار رسانه‌ای نیست اگر به دنبال اهداف سیاسی خاصی نیستیم باید یک کار علمی و کارشناسی را در شورای عالی به تصویب برسانیم.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران را درگیر می‌کند مخفی شدن فایل‌های فلش مموری‌ است که این موضوع به راحتی قابل حل است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از  خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران؛ در ابتدا پنجره Run را توسط کلیدهای Win + R را باز کنید.
سپس دستور Cmd را در آن وارد کنید و بعد My Computer را باز کرده و نام فلش مموریتان را ببینید.
نام فلش مموریتان را به صورت زیر تایپ کرده و enter را بزنید:
 
Name:
 
حالا دستور زیر را وارد کرده و enter را بزنید.
 
Attrib –a-r-s-h/d/s
 
پس از چند لحظه منتظر ماندن و پایان یافتن عملیات، نمایش دادن فایل‌های فلش مموریتان را شاهد خواهید بود.



تاريخ : 10 / 3 / 1393برچسب:, | 9:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیران شرکت فیسبوک در واکنش به این گزارش اعلام کرده اند آنها از این پروژه اطلاع یافته اند و صفحات جعلی فیسبوک را که در چارچوب این پروژه ایجاد شده بود ، بسته اند. شرکت " لینکدین" نیز اعلام کرده است در این باره تحقیق خواهد کرد.

یک شرکت امنیت سایبری آمریکا از نفوذ قابل توجه و یک پروژه گسترده جاسوسی سایبری هکرهای ایرانی از مقامات سیاسی و نظامی آمریکایی خبر داد.جاسوسی 3 ساله هکرهای ایرانی از 2 هزار مقام ارشد آمریکایی و غربی

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  سی ان ان ، شرکت امنیتی " آی سایت " در دالاس تگزاس با انتشار گزارشی مدعی شده است هکرهای ایرانی از 3 سال پیش با استفاده از شبکه های اجتماعی چون فیسبوک و توییتر و ایجاد یک وب سایت خبری پوششی و انتشار و ارسال اخبار به سوژه های جاسوسی خود در آمریکا ، آنها را به مجاری دلخواه خود برای دانلود نرم افزار هدایت کرده و اطلاعات شخصی کامپیوتر آنها از جمله رمزعبور آنها در شبکه های اجتماعی و ای میل هایشان را به سرقت می برده اند.

"تیفانی جونز" معاون رییس شرکت امنیتی سایبری آی سایت در این باره به سی ان ان می گوید:" این پروژه جاسوسی سایبری هکرهای ایرانی به لحاظ فنی پیچیدگی زیادی ندارد اما در عین حال این پروژه یکی از استادانه ترین پروژه های جاسوسی از شبکه های اجتماعی است که تا کنون ما شاهدش بوده ایم.

بر اساس گزارش سی ان ان هنوز نام هیچ یک از افراد هک شده اعلام نشده است اما گفته می شود یک ژنرال چهارستاره آمریکایی (یک دریا سالار)، بسیاری از اعضای کنگره و نیز برخی سیاستمداران و روزنامه نگاران مشهور و بنام آمریکایی و غربی در لیست اهداف این پروژه جاسوسی بوده اند.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه در واکنش به انتشار گزارش هایی مبنی بر پروژه جاسوسی گسترده سایبری هکرهای ایرانی از مقامات آمریکایی گفت : دولت واشنگتن از این ماجرا آگاهی کامل دارد.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت واشنگتن برای جلوگیری از خطرات حملات سایبری، اطلاعات خود را با بخش خصوصی و نهادهای دولتی در میان می گذارد تا تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

بر اساس گزارش آی سایت هکرها با ایجاد صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی خود را به عنوان روزنامه نگار، مقام دولتی و یا پیمانکار نظامی معرفی می کرده اند.

آنها همچنین یک وب سایت خبری جعلی با نام "NEWSON…" را ایجاد کرده بودند و با سوژه های خود از طریق ارسال خبرهای با نام و نشان در ارتباط بوده اند.

همچنین مدیران شرکت فیسبوک در واکنش به این گزارش اعلام کرده اند آنها از این پروژه اطلاع یافته اند و صفحات جعلی فیسبوک را که درچارچوب این پروژه ایجاد شده بود ، بسته اند.
شرکت " لینکدین" نیز اعلام کرده است در این باره تحقیق خواهد کرد.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

این نرم افزار Word Lens Translator می تواند با استفاده از الگوریتم قدرتمند خود، متون موجود در تصاویر را تشخیص دهد و به زبان های زنده دنیا ترجمه کند.
 

عرش نیوز:نرم افزارهای متعددی در زمینه ترجمه متون به زبان های مختلف وجود دارد، اما می توان گفت که این برنامه Word Lens Translator یک نرم افزار منحصر به فرد و فوق العاده قدرتمند در زمینه ترجمه متون است، ولی برنامه یک فرق اساسی با سایر نرم افزارهای موجود در زمینه ترجمه متون دارد و آن هم قدرت تشخیص کلمات و حروف موجود در تصاویر است، تعجب نکنید شما می توانید از متن های مورد نظر خود عکس بگیرید و آن را وارد نرم افزار کنید برنامه برای شما متون موجود را ترجمه کند، البته برنامه فقط از تعداد محدودی از زبان ها پشتیبانی می کند. در حال حاضر برنامه از زبان های انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیا، روسی و فرانسوی پشتیبانی می کند. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: تنظیم خودکار حالت نور دوربین، قدرت بالا در ترجمه ادبی و صحیح، سرعت بالا در ترجمه و ... اشاره کرد.


مرجع : yjc.ir



تاريخ : 5 / 3 / 1393برچسب:, | 9:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شما با استفاده از نرم افزار Ace Translator  به راحتی می توانید متن های مورد نظر خود را به هر زبانی که هستند به زبان فارسی و یا ۵۳ زبان خارجی دیگر ترجمه کنید. کار با این نرم افزار بسیار ساده بوده کافیست در هنگام استفاده از آن به اینترنت متصل شوید و سپس متن مورد نظر خود را با Copy و Paste وارد کادر اول نرم افزار کنید و بعد از آن زبانی را که می خواهید متن ترجمه شود را انتخاب کنید و بر روی گزینه ی Translate کلیک کنید که پس از چند ثانیه نرم افزار ترجمه ی کامل متن را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید آن را به کمک نرم افزار بر روی کاغذ چاپ و یا در یک فایل متنی ذخیره کنید.

شما با داشتن این نرم افزار دیگر نیازی ندارید که به سایت های ترجمه ی آنلاین مراجعه کنید زیرا به طور مستقیم از کامپیوتر خود می توانید متون مورد نظر خود را ترجمه کنید. همچنین این نرم افزار قادر است تا صفحات وب سایت هایی را که در فایل Html ذخیره شده اند را اجرا کند و سپس ترجمه ی کلمات و متنهای موجود در آن را در اختیارتان قرار دهد. علاوه بر این نرم افزار مجهز به تمامی امکانات نوشتاری مانند: Copy, Cut, Paste, Undo, Clear, Print, Save می باشد که می توانید برای انجام سریعتر مراحل ترجمه از آنها استفاده کنید.

از دیگر قابلیت های این نرم افزار می توان به امکان تغییر زبان استفاده از نرم افزار به زبان فارسی و نیز قرار گرفتن سایر زبانها در منوی رو به روی زبان منتخب جهت انتخاب سریعتر زبانها اشاره کرد.



تاريخ : 1 / 3 / 1393برچسب:پایگاه خبری عقاب نیوز,رایتل, | 8:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سومین اپراتور تلفن همراه که ارائه کننده خدمات نسل سوم شبکه‌های تلفن همراه است مشکل عدم پوشش آنتن‌دهی کافی و مناسب را دارد.
برای یک اپراتور تلفن همراه مهمترین فاکتور موفقیت،پوشش کامل آنتن دهی است.بالا بردن پوشش آنتن دهی می تواند باعث رضایت مشترکان شده و در نهایت منجر به سود دهی هرچه بهتر شرکت شود.
چهار سال است که سومین اپراتور تلفن همراه در کشور آغاز بکار کرده است.این اپراتور جدید اولین ارائه کننده خدمات نسل سوم شبکه های تلفن همراه در کشور است و اینترنت پرسرعت و قابلیت مکالمه تصویری را در اختیار مشترکان خود قرار داده است.
بدون شک کاربران این شبکه تلفن همراه بخوبی می دانند که سرعت اینترنت ارائه شده توسط سیمکارت های اپراتور سوم به هیچ وجه با دیگر اپراتورهای تلفن همراه قابل قیاس نبوده و از سرعت اینترنت از نسل دوم شبکه های تلفن همراه به مراتب قوی تر است.اما این تمام ماجرا نیست.
یکی دیگر از قابلیت هایی که اپراتور سوم با تبلیغ آن شروع بکار کرد مکالمه تصویری بود که هم اکنون این خدمت قطع شده است.
تعرفه های مکالمه ، پیامک در این اپراتور از تمام اپراتورهای فعال در کشور بالاتر است.بسته های تخفیفی اینترنت همراه نیز با قیمت بالاتر و با حجم های کمتر عرضه می شود.حتی قیمت بسته های اینترنت از مشابه آن در اپراتورهای وایمکس نیز بالاتر است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران،اما مشکل بزرگ با اپراتور سوم پوشش نامناسب آنتن دهی این شرکت است.طبق آخرین اخبار دریافتی 190 شهر در سراسر کشور تحت پوشش این اپراتور هستند.اما اینکه این عدد با حقیقت چقدر فاصله دارد مطلبی است که برای ما هم سوال شده است.
هنوز بسیاری از جاده های کشور فاقد پوشش آنتن دهی اپراتور سوم است.اما پوشش آنتن دهی در شهرها نیز به دو بخش داخلی و بیرونی تقسیم شده که در بسیاری از بخش های 190 شهر تحت پوشش اپراتور سوم آنتن دهی داخلی ضعیف بوده و یا کاملا صفر است.
نگارنده گزارش بیش از دو سال از سیمکارت اپراتور سوم استفاده کرده و به کرات شاهد عدم آنتن دهی آن در شهر تهران که مرکز این اپراتور در آن قرار دارد بوده است.
البته بسیار هم پیش آمده که قدرت آنتن دهی مناسب بوده اما به علت ناکافی بودن ظرفیت شبکه ، امکان برقراری تماس میسر نشده است.
حال سوال اینجاست که چرا دوره انحصار این شرکت همچنان تمدید شده است؟ و چرا شرکتی که هنوز توانایی پوشش کامل و پشتیبانی از مشترکان را ندارد بیش از یک میلیون عدد سیمکارت فروخته است؟
در پایان خاطر نشان می شود که باشگاه خبرنگاران آماده انعکاس جوابیه این اپراتور و پاسخگویی این شرکت به سوالات مطرح شده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
با استفاده از نرم افزار "متراژ با دوربین 3" می توانید گوشی خود را به یک ابزار اندازه گیر دقیق طول، فاصله و ارتفاع تبدیل کنید.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از   دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بدون این که نیاز داشته باشید از جای خود تکان بخورید و از متر و خط کش استفاده کنید، می توانید به آسانی و با استفاده از نرم افزار "متراژ با دوربین 3" گوشی خود را به یک ابزار اندازه گیری دقیق تبدیل کنید. با استفاده از نرم افزار معرفی شده می توانید کارهایی چون: محاسبه فاصله، محاسبه طول، محاسبه ارتفاع را به صورت دقیق انجام دهید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: آموزش جامع تصویری (در داخل نرم افزار)، کیفیت بسیار بالا، تست کامل سخت افزار از لحاظ قدرت پشتیبانی و ... اشاره کرد.
 
 
 
 
 
 
 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 1.1 مگابایت
 • نسخه: 3.0.5
 • اجرا در: اندروید 2.1 و بالاتر
 • امتیاز: 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

در این مطلب قصد داریم تنظیمات مربوط به مودم‌های ADSL را آموزش داده و راه‌های استفاده wifi از اینترنتADSL را نیز برایتان شرح دهیم.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران به نقل از کلیک؛ امروزه در بیشتر منازل امکان دسترسی به اینترنت فراهم است. همان‌طور که می‌دانید از سه نوع اینترنت خانگی استفاده می‌شود؛ اول همان اینترنت‌های Dialup قدیمی است که امروزه به علت سرعت پایین کمتر کسی از آن استفاده می‌کند. دوم اینترنت وای فای است که علاوه بر برخورداری از قابلیت جابه‌جایی، مشکلاتی نیز مانند آنتن ندادن در تمامی مناطق و شرایط آب و هوایی و قیمت بالا دارند و سومین نوع که بیشترین استفاده را در منازل ایرانیان دارد، اینترنت ADSLاست.
 

در این مطلب قصد داریم تنظیمات مربوط به مودم‌های ADSL را آموزش داده و راه‌های استفاده wifi از اینترنتADSL را نیز برایتان شرح دهیم. در ضمن توجه داشته باشید تمام این تنظیمات و راهنمایی‌ها از سوی شرکت ارائه‌کننده ADSL با یک تلفن قابل دسترس بوده، فقط کافی است با قسمت پشتیبانی این شرکت‌ها تماس بگیرید.

اگر هنوز مودم ADSL تهیه نکرده‌اید بهتر است مودمی را انتخاب کنید که علاوه بر ارائه اینترنت از طریق lan یا پورت usb امکان ارائه اینترنت از طریق wifi را نیز داشته باشد. این روزها بیشتر مودم‌های ارائه شده در بازار این قابلیت را دارند. اگر شما از مودم‌های ADSL قدیمی‌تر که امکان استفاده wifi از آنها وجود ندارد استفاده می‌کنید، بهترین راه استفاده از یک کارت وایرلس روی رایانه‌تان است؛ یعنی این‌که از طریق کارت شبکه اینترنت ADSL را گرفته، سپس از طریق کارت وایرلس آن را به موبایل یا لپ‌تاپ‌تان Share کنید. اگر هم به جای رایانه از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، به نصب کارت وایرلس نیاز ندارید؛ زیرا لپ‌تاپ‌ها هم کارت شبکه دارند و هم وایرلس.

برای Share کردن اینترنت از روی کارت وایرلس می‌توانید از نرم‌افزارهایی که برای این کار وجود دارد، استفاده کنید یا روش adhoc را به کار ببندید؛ روشی که در شماره‌های قبلی کلیک به آن پرداخته‌ایم.

تنظیمات مودم ADSL

برای ورود به صفحه تنظیمات مودم ADSL ابتدا در نوار نشانی مرورگرتان 1، 1، 168، 192 را وارد کنید. بعد از این‌که به این نشانی رفتید کادری باز می‌شود که از شما نام کاربری و رمز عبور می‌خواهد.

این نام کاربری و رمز عبور مربوط به صفحه تنظیمات مودم ADSL شماست تا هر کسی به تنظیمات مودم شما دسترسی نداشته باشد. نام کاربری و رمز عبور بسیاری از مودم‌های ADSL همان کلمه admin است. اگر نشانی مودم و رمز و شناسه‌اش چنانچه گفته شد نبود، به راهنمای داخل جعبه مودم مراجعه کنید.

تنظیمات مودم ADSL با استفاده از setup wizard

واژه wizard در لغت به معنای جادوگراست، اما در دنیای نرم‌‌افزار به برنامه‌های کمکی کوچکی گفته می‌شود که برای تنظیمات یک نرم‌‌افزار، ابتدا یکسری اطلاعات را از کاربر گرفته سپس تمام کارها را طبق سفارش کاربر انجام می‌دهد. در بخش تنظیمات هریک از مودم‌های ADSL که دقت کنید می‌توانید یک گزینه با عنوان Setup wizard یا quick setup را پیدا کنید. روی این گزینه کلیک کنید. در هر مرحله یک فرم کوچک وجود دارد که در اینجا به آنها خواهیم پرداخت:

مرحله ۱ ـ تنظیمات مربوط به VPI و VCI

VPI همراه VCI برای شناسایی مقصد بعدی یک سلول در زمان عبور به‌وسیله یکسری سوئیچ‌های ATM به کار می‌رود و مسیرش را به سمت مقصد طی می‌کند. VPI نیز برای کاهش جدول سوئیچینگ برای بعضی حلقه‌های مجازی که مسیر مشترک دارند، مفید است. به بیان ساده‌تر این دو عدد بسادگی به تجهیزات DSL در دو طرف ارتباط می‌گوید ارتباط برقرار می‌شود. برای این‌که موقع وارد‌کردن VPI و VCI اشتباه نکنید، توجه داشته باشید عدد مربوط به VPI کوچک‌تر از VCI است. توجه داشته باشید اگر VPI یا VCI را اشتباه وارد کنید به هیچ‌وجه نمی‌توانید اینترنت داشته باشید! در خیلی از موارد VPIو VCI به ترتیب ۰ و ۳۵ است. عدد مربوط را نیز می‌توانید از پشتیبان ADSL یا مخابرات محل سکونت‌تان بپرسید.

مرحله ۲ ـ تنظیمات مودم ADSL – پروتکل ارتباطی

در این مرحله از شما پرسیده می‌شود پروتکل ارتباطی‌تان چیست. در این بخش گزینه PPPOE را انتخاب کنید.

مرحله ۳ ـ نام کاربری و رمز عبور Username، Password

این قسمت مربوط به شناسه و پسوردی است که از شرکت ارائه‌کننده ADSL گرفته‌اید که باید در این قسمت وارد کنید.

مرحله ۴ـ تنظیمات مربوط به شبکه WiFi یا شبکه بی‌سیم

این مرحله مختص مودم‌های وایرلس است و مودم‌های سیمی این تنظیمات را ندارند. حالا نوبت آن رسیده است که برای شبکه وایرلسی که مودم ADSLتان ارائه می‌کند اسمی تعریف کرده و برای این‌که هر کس نتواند به آن وصل شود، پسوردی نیز برای آن برگزینید. در این مرحله شما باید یک SSID برای مودم‌تان تنظیم کنید SSID یا Service Set Identifier در واقع یک شناسه برای شبکه بی‌سیم شماست. به طور خلاصه SSID همان نام شبکه بی‌سیم است که هنگام جستجوی شبکه‌های وای فای با موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ در دسترس قرار می‌گیرد. این اسم را هر چیزی که دوست دارید می‌توانید انتخاب کنید، فقط دقت داشته باشید اسمی انتخاب کنید که خیلی راحت برای شما قابل شناسایی باشد. تنظیمات امنیتی شبکه وای فای را هم به ترتیب زیر وارد کنید:

Network Authentications یا روش اعتبار سنجی شبکه: برای این قسمت گزینه WPA-PSK را انتخاب کنید.

Encryption key PSK یا همان رمز وای فای: در این قسمت رمز دلخواه‌تان را وارد کنید. این رمز در واقع رمز شبکه WiFi شماست‌! این رمز باید حداقل هشت کاراکتر داشته و بهتر است ترکیبی از اعداد و حروف باشد‌! توجه داشته باشید اگر کسی این رمز را داشته باشد می‌تواند از سهمیه اینترنت شما استفاده کند.

WPA Encryption یا روش کدکردن دیتا: این گزینه را هم روی AES تنظیم کنید.

تقریبا تنظیمات اولیه تمام شد، باز هم توجه داشته باشید در صورت بروز هر مشکلی پشتیبانی شرکت ارائه‌کننده ADSL ملزم به رفع آن است. کافی است با یک تماس تلفنی مشکل خود را مطرح کنید.

 

 



تاريخ : 14 / 2 / 1393برچسب:, | 12:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مشخص نیست که چه تعداد دستگاه اندروید دارای نسخه 4.1.1 هستند اما آمار گوگل نشان می دهد که حدود 34 درصد از دستگاه‌های اندرویدی از این نسخه استفاده می‌کنند و حدود 900 میلیون دستگاه اندروید باید این به روز رسانی را انجام دهند.

حفره امنیتی هارت‌بلید ممکن است میلیون‌ها دستگاه موبایل و تبلت مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را در معرض خطر قرار دهد.

به گزارش فارس به نقل از فایننشال‌پست کشف حرفه امنیتی خطرناک و فراگیر اینترنت با عنوان «هارت‌بلید»  نگرانی‌هایی را برای کابران اینترنت در زمینه هک شدن کلمات عبور و دیگر اطلاعات حساس خود ایجاد کرده است. هرچند به محض کشف این حفره دو ساله از سوی کارشناسان امنیتی راه‌حل‌هایی برای در امان ماندن از آن ارائه شد اما همچنان دستگاههای موبایلی مبتنی بر اندروید در معرض خطرات ناشی از این حفره امنیتی هستند.

بعد از کشف حفره امنیتی اخیر در پورت‌های OPEN SSL گوگل تایید کرد که سیستم عامل اندروید نسخه 4.1.1 Jelly Bean تحت تاثیر این نقص امنیتی  قرار دارد و این شرکت اصلاحیه‌ای را برای برطرف شدن این مشکل ارائه کرد.

مشخص نیست که چه تعداد دستگاه اندروید دارای نسخه 4.1.1 هستند اما  آمار گوگل نشان می دهد که حدود  34 درصد  از دستگاه‌های اندرویدی از این نسخه استفاده می‌کنند و حدود  900 میلیون دستگاه اندروید باید این به روز رسانی را انجام دهند.

با وجود این آسیب‌‌پذیری امنیتی و بعد از کشف و اعلام آن اکنون خطر اینکه هکر‌ها از این آسیب‌پذیری برای دستیابی به اطلاعات محرمانه، حساب‌های کاربری  و کلمات عبور استفاده کنند وجود دارد و به روز‌رسانی سیستم‌های اندوریدی با وصله ارائه شده از سوی گوگل می‌تواند یک راهکار پیش‌گیرانه باشد.

با این حال به‌روزرسانی سیستم‌های اندرویدی به گفته کارشناسان یک فرایند طولانی است و امکان اینکه کاربران موبایل و تبلت‌های اندرویدی به سراغ آن بروند کم است؛ از سوی دیگر مشخص نیست که آیا دستگاههای موبایلی ویندوز فونی و یا مبتنی بر IOS  در برابر این رخنه آسیب‌پذیرند یا خیر.

 

 

 



تاريخ : 30 / 1 / 1393برچسب:, | 12:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فیشینگ معمولاً از طریق ارسال ایمیل های تقلبی صورت می گیرد که کاربر را به یک وبسایت قلابی که شباهت بسیاری با وبسایت های قانونی دارند هدایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران؛ فیشینگ Phishing به معنای تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی همچون نام کاربری، گذرواژه و یا اطلاعات کارت های اعتباری می باشد. در واقع می توان به فیشینگ "دزدی الکترونیکی” گفت. فیشینگ معمولاً از طریق ارسال ایمیل های تقلبی صورت می گیرد که کاربر را به یک وبسایت قلابی که شباهت بسیاری با وبسایت های قانونی دارند هدایت می کند. سپس کاربر با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری و یا کارت اعتباری در فرم ارائه شده اقدام به ورود و یا پرداخت از طریق وبسایت مذکور می کند. در همین جاست که اطلاعات محرمانه کاربر به سرقت می رود. اگر این اطلاعات مربوط به حساب کاربری تان باشد، با این کار تمام اطلاعات ذخیره شده در آن به خطر خواهد افتاد. اگر هم مربوط به کارت اعتباری تان باشد، حسابتان خالی خواهد شد. پس حواستان را جمع کنید!
 
در واقع فیشینگ نمودی از "تکنیک های مهندسی اجتماعی” است که برای گول زدن کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. برای جلوگیری از افزایش آمار فیشینگ و سرقت اطلاعات باید آگاهی کاربران را افزایش داد. نباید به ایمیل هایی که از شما در آنها خواسته شده تا فرمی را پر کنید اطمینان کرد. نباید اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار سایت ها قرار داد. کاربران برای پرداخت آنلاین باید از درگاه های مخصوص بانک ها استفاده کنند. سعی کنید به ایمیل های داخل Spam در حساب کاربری تان بی اعتنا باشید و آنها را پاک کنید. البته عنوان آنها را بخوانید، شاید سرویس دهنده ایمیل شما اشتباهاً آن را به اسپم ها هدایت کرده است. فکر کنم اگر این ها را رعایت کنید، مشکلی برایتان به وجود نیاید.



تاريخ : 25 / 1 / 1393برچسب:, | 11:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

در این پست برای شما نرم افزار فارسی اطلس گیاهان را اماده دانلود کرده ایم که توسط ان شما به بانکی عظیم از اطلاعات کامل در مورد خواص دارویی ، خواص غذایی و ضررهای احتمالی انواع گیاهان ، میوه ها و سبزیجات آشنا خواهید شد.پس شما علاوه بر در مان برخی از بیماریها با روشها مبتلا نشدن با انها هم آشنا می شوید.

برخی ویژگی های نرم افزار اطلس گیاهان :
-   جستجو آسان عناصر
-   نمایش توضیحات کامل خواص دارویی و غذایی آنها
-   نمایش عکسی از هر عنصر به صورت جداگانه
-   طراحی فوق العاده کاربر پسند و زیبا
-   امکان ارسال عنصر جدید توسط شما برای قرار دادن در نسخه جدید
-   کاملا رایگان و عدم وجود محدودیت در نرم افزار
-   قابلیت چاپ هر یک از توضیحات
-   قابلیت تغییر فونت و اندازه قلم توضیحات هر صفحه
و …

دانلود



تاريخ : 21 / 12 / 1392برچسب:, | 9:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در واقع با اجرای توصیه‌های این نوشته حداقل کاری که کرده‌اید این است که هکر را تا حدی در جمع‌آوری اطلاعات به دردسر انداخته‌اید چرا که این روش‌های غیرمستقیم جواب نمی‌دهند و باید به سراغ روش‌های مستقیم برود.

با رعایت چند نکته ساده می‌توانید یک قدم از هکرهای پیشرفته جلوتر باشید!

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  ایسنا،‌ در دنیای مجازی امروز این موضوع به یک قانون تبدیل شده که سایت‌های مهم فرقی هم نمی‌کند مهم از چه نظر، خواه سایت شخصی باشد خواه سازمانی، هک می‌شوند.


آیا می‌شود از هک شدن یک سایت با این همه تکنیکی که همه روزه هنرمندهای کلاه‌سیاه می‌سازند، جلوگیری کرد؟ این امکان وجود دارد فقط باید روش‌ها و ضدروش‌ها را بشناسید.

یک اصل را هیچگاه فراموش نکنید: اول از همه برای سایت کلمه عبور قدرتمند بسازید؛ اگر از وردپرس استفاده می‌کنید همیشه بسته‌های به روزرسانی‌اش را دانلود کنید؛ حواستان به اعتبار پلاگین‌ها، کدهای شخص ثالث و تم‌ها باشد؛ پشتیبان‌گیری از سایت را هم هرگز فراموش نکنید

هکرها برای رسیدن به اهدافشان عمدتا به دنبال اطلاعات اساسی سایت شما هستند.

جمع‌آوری این نوع داده‌ها برای یک هکر از اهمیت زیادی برخوردار است. ممکن است هکر بخواهد با دستیابی به بلوک‌های آی‌پی (IP) و یا رکوردهای دی‌ان‌اس (DNS) چشم‌انداز بهتری نسبت به حمله‌اش به دست آورد. آرایش شبکه‌ای دی‌ان‌اس اطلاعات اضافه‌ای در مورد هاست و ساختار توپولوژی شبکه، به هکر می‌دهد.

برای مثال هکر با دسترسی به اطلاعات یک دامنه به شکل www.dns1.domain.com می‌تواند اطلاعات مربوط به dns2, dns3 و ... را هم به دست آورد.

برخی از اطلاعات اساسی و آسیب‌پذیر یک سایت عبارتند از بلوک‌های شبکه آی‌پی، ساختار آدرس آی‌پی، آرایش دی‌ان‌اس و اطلاعات تماس قابل شناسایی از جمله نام‌های کاربری و آدرس‌های ایمیل

استفاده از دستور Whois

دستور شناخته‌شده و در عین حال آسیب‌رسان Whois یکی از ابزارهای اینترنتی هکرهاست که بسته به سرویسی که دستور را اجرا می‌کند اطلاعات زیادی در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

افزون بر این اگر در دستور whois از اسم سرور بدین شکل استفاده کنیم، اطلاعات مهم‌تری دست‌گیرمان می‌شود:

whois @"nameserver”.com

در این پرس‌وجو با افزودن یک علامت @ به آدرس، تمامی ایمیل‌های مرتبط با این سایت یا سایت خاص برایمان لیست می‌شوند.

مدیر یک شبکه باید به منظور جلوگیری از این نوع جمع‌آوری اطلاعات که آسیب‌پذیری سایت یا سایت را به شدت افزایش می‌دهند، میزان اطلاعات در دسترس را به حداقل ممکن برساند. استفاده از نرم‌افزارهایی مثل Watch My Domains و Domain Name Analyzer که رابط کاربری سرراستی دارند می‌تواند مفید واقع شود.

با کاربست این نرم‌افزارها می‌توانید بر تعداد whoisهای گرفته شده از آدرس‌تان نظارت داشته باشید و در صورتی که از اندازه مشخصی فراتر رفتند جلویشان را بگیرید. برای جلوگیری از دستورات مکرر و همزمان whois به سایت‌هایی مثل whois.opensrs.net whois.bulkregiter.net یا whois.godaddy.com رجوع کنید و دامین خود را در آنجا ثبت کنید تا احتمال لو رفتن اطلاعات در حمله‌های whois را به حداقل برسانید.

گزارش‌گیری از پیشینه سایت

یکی از وب‌سایت‌هایی که اطلاعات مورد نیاز هکرها را به آن‌ها می‌دهد نت‌کرافت(Netcraft) است. آدرس سایت، بلوک آی‌پی و مالک دامنه نمایش داده‌ شده و اگر هکر روی گزینه site report کلیک کند اطلاعاتی مثل سیستم‌عاملی که سایت روی آن در حال اجراست، نوع سرور ( مثلا آپاچی) و موارد مهم دیگر را می‌بیند.

استفاده از وب سایت archive.org با وجود ماشینی به نام Wayback Machine که اسکرین‌شات‌های سایت‌ها را در طول زمان در خود ذخیره می‌کند، هم قابلیت‌های زیادی به یک هکر می‌دهد. در واقع هکر با ورود به این سایت و وارد کردن آدرس هدف می‌تواند به محتوای سایت در گذشته نگاهی بیندازد.

اینکار برای هکر چه فایده‌ای دارد؟ نکته اینجاست که بسیار پیش آمده هدف مدیر یک سایت یا سایت از حذف کردن محتوایی خاص، مسائل امنیتی آن بوده باشد. از این رو در این اسکرین‌شات‌ها اطلاعاتی یافت می‌شوند که به شدت کار هکر را ساده می‌کنند.

پیشگیری از دسترسی به پیشینه سایت

یکی از راه‌های جلوگیری از عملکرده خزنده‌های خودکار اینترنتی ساخت یک فایل robots.txt در مسیر ریشه سایت یا وبسایت است. مدیران وبسایت با ایجاد این نوع فایل‌ها از دسترسی به دایرکتوری‌ها و ثبت پیشینه تاریخی یک سایت جلوگیری می‌کنند. از این رو به سادگی گام‌های زیر را در هاست اجرا کنید:

۱- یک فایل متنی به نام robots.txt در بخش ریشه بسازید.

۲- دو سطر زیر را در فایل متنی تایپ کنید:

User-agent:*

Disallow: /

همیشه یادتان باشد که اولین چیزی که هکرها بدان نیاز دارند همین اطلاعات به نظر پیش‌وپاافتاده است و اگر در این امر موفق شوند راه نفوذ برایشان باز می‌شود. بنابراین در گام اول باید سعی کنید تا حد ممکن ردپاهای سایت را از بین ببرید، تا هکرها نتوانند حداقل از این مسیرهای غیرمستقیم به داده‌های بنیادی‌تان دسترسی پیدا کنند.

در واقع با اجرای توصیه‌های این نوشته حداقل کاری که کرده‌اید این است که هکر را تا حدی در جمع‌آوری اطلاعات به دردسر انداخته‌اید چرا که این روش‌های غیرمستقیم جواب نمی‌دهند و باید به سراغ روش‌های مستقیم برود.

 



تاريخ : 19 / 12 / 1392برچسب:, | 12:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فوجيتسو از يک رايانه بدون کيس با مصرف برق بسيار پايين رونمايي کرد.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،رايانه‌هاي روميزي به علت حجيم بودن طرفداران خود را از دست داده اند به همين علت شرکت هاي فعال در عرصه فناوري اطلاعات تلاش مي کنند تا رايانه هاي بدون کيس را جايگزين رايانه‌هاي معمولي روميزي کنند.

 
 
فوجيتسو نيز يک رايانه بدون کيس جديد يا All-In-One با نام Esprimo X923 توليد کرده که مهمترين ويژگي آن مصرف پايين انرژي است.Esprimo X923 با قابليت صرفه جويي در مصرف برق در حالت آماده بکار مصرف برق بسيار پاييني دارد و نياز نيست آن را خاموش کنيد.
 
اين محصول داراي نمايشگر 23 اينچي IPS با رزولوشن 1920 در 1080 است و پردازنده آن بسته به انتخاب کاربر Core i3 يا Core i7 خواهد بود.همچنين حافظه رم اين دستگاه 16 گيگابايت ظرفيت دارد.ظرفيت حافظه اصلي نيز بسته به انتخاب کاربر متغير است.
 



تاريخ : 7 / 12 / 1392برچسب:, | 2:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

واتس‌آپ درصدد الحاق سرویس تماس صوتی رایگان به سامانه اینترنتی و مبتنی بر IP خود است که با این کار وارد رقابت جدی با اسکایپ و وایبر می‌شود.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرویس کاربردی واتس‌آپ به زودی امکان تماس صوتی را هم به سامانه خود می‌افزاید.
 
واتس‌آپ با این کار عملا اپراتورهای تلفن همراه را مخاطب قرار می‌دهد و با توجه به اینکه استفاده از سرویس‌های آن مبتنی بر IP است تصمیم دارد یورشی به مدل تجاری این اپراتورها ببرد.
 
جان کووم مدیر واتس‌آپ گفته که تماس صوتی یا همان مکالمه با این سرویس رایگان خواهد بود و تا چند ماه دیگر معرفی و در سرویس لحاظ می‌شود.
 
این سرویس در گام اول برای کاربران اندروید و آیفون و بعد از آن برای ویندوز فون و بلک‌بری معرفی می‌شود.
 
چنین اقدامی قطعا واتس‌آپ را در رقابت سنگینی با اسکایپ و وایبر قرار می‌دهد.
 
واتس‌آپ با قیمت 19 میلیارد دلار توسط فیس‌بوک خریداری شد و اکنون به صورت ماهانه، 465 میلیون و روزانه 330 میلیون کاربر دارد.



تاريخ : 2 / 12 / 1392برچسب:, | 8:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 گوگل گوشی همراهی ساخته است که با تعبیه حسگرهای ویژه ای در آن تصاویر می تواند تصاویر سه بعدی از محیط اطراف تهیه کند.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایرنا  ، در این پروژه که تانگو نام گرفته این شرکت یک گوشی هوشمند 5 اینچی را به حسگرهای سه بعدی برای دنبال کردن حرکات و موضوعات قابل مشاهده و نقشه برداری از آنها مجهز کرده است.
 
در این گوشی پردازنده ویژه ای به کار گرفته شده که اجازه ثبت حرکات پیشرفته و عمق بخشیدن به حرکات، مسیر یابی حرکتی و هر نوع ردیابی را بدون مصرف انرژی بالا محقق می کند.
 
این گوشی که به صورت نمونه اولیه ساخته شده، از امروز در اختیار تعداد محدودی از توسعه دهندگان و محققان این عرصه قرار گرفت تا اشکالات آن را بررسی کنند.
 
جانی لی رهبر تیم ای تی ای پی (Advanced Technology and Projects ) گوگل می گوید : این موبایل با توانایی بالایی در ادراک فضا و حجم و حرکت، تجربه ای جدید را به صاحب خود می دهد.
 
برنامه هایی که نیاز به قابلیت های بالای ناوبری داخلی دارند اما به نظر می رسد هدف اصلی این پروژه توانایی در نقشه برداری دقیق از اطلاعات پیرامونی ، از طریق تلفن همراه است.
 
امکان بهبود توانایی نابینایان و کم بینایان در مسیر یابی یا استفاده از این فناوری در خودرو های بدون سرنشین جزو اهداف تیم طراحی تانگو اعلام شده است.



تاريخ : 2 / 12 / 1392برچسب:, | 3:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شرکت کره ای سامسونگ قصد دارد هفته آینده تلفن هوشمند جدید خود موسوم به "گلکسی S5" را به بازار عرضه کند.
 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، سامسونگ به رسانه ها اعلام کرده است گوشی جدید خود را روز دوشنبه در کنگره جهانی تلفن همراه در بارسلون اسپانیا رونمایی خواهد کرد.

نمایندگان این شرکت می گویند : قصد داریم محصول جدید 2014 خود را در یک رویداد جهانی کهکشانی کنیم.

شایعات حاکی از آن است که این محصول جدید طلایه دار سامسونگ در حفظ جایگاه نخست آن در تولید محصولات الکترونیکی خواهد بود.

گلکسی S5 رونمایی شد+عکس

بر اساس اعلام گارتنر، شرکت کره ای سامسونگ سال گذشته 300 میلیون تلفن هوشمند فروخته است یعنی 31 درصد از یک میلیارد تلفن هوشمند فروخته شده در سراسر جهان و دو برابر میزان فروش شرکت اپل.

مشخصات فنی و فاش شده Galaxy S5

در حالی که شرکت سامسونگ تا کنون به صراحت و به طور تایید شده مشخصات جدیدترین محصول خود را اعلام نکرده است اما گفته می شود گلکسی S5 دارای یک اسکنر اثرانگشت بر روی دکمه اصلی،  یک نمایشگر 5.24 اینچی HD، سطح کاملا ضد آب و غبار و دوربین 16 مگاپیکسلی است.

گفته می شود گلکسی S5 با قیمتی ارزان تر S4  به بازار عرضه شود.

ساعت هوشمند جدید سامسونگ

گلکسی S5 رونمایی شد+عکس

این شرکت همچنین قصد دارد در این کنگره جهانی جدیدترین و احتمالا نازک ترین نسخه از ساعت هوشمند خود موسوم به Galaxy Gear 2 را عرضه کند.
 
 
 



تاريخ : 5 / 11 / 1392برچسب:, | 9:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون شرکت مخابرات استان تهران گفت: ثبت‌نام تلویزیون اینترنتی مشترک رسانه ملی و شرکت مخابرات، از دهه فجر در ۶ شهر آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس: ثبت‌نام تلویزیون اینترنتی از دهه فجر آغاز می‌شود

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز محمدرضا بیدخام در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس اظهار داشت: در صورت تکمیل فرایند فنی ثبت‌نام تلویزیون اینترنتی (IP Media) از دهه فجر، آغاز خواهد شد.

معاون بازاریابی و فروش شرکت مخابرات استان تهران تصریح کرد: «ثبت نام در شهر تهران آغاز می‌شود.»

پیش از این اعلام شده بود که ثبت‌نام علاوه بر تهران در 5 شهر تبریز، اصفهان، مشهد، یزد و قزوین نیز انجام  خواهد شد.

وی گفت: ارائه سرویس سه ماه بعد از ثبت نام اولیه انجام خواهد شد و از فروردین ماه سرویس ارائه می‌شود.

بیدخام افزود: در مرحله نخست سرویس‌های ویدئویی درخواستی، یک ماه آرشیو کامل برنامه‌های صدا و سیما و ماشین زمان در این سامانه ارائه می‌شود و در فازهای بعدی، سرویس‌های سینمای آنلاین و کنسرت آنلاین نیز اضافه خواهد شد.

این تلویزیون اینترنتی با نام تلویزیون تعاملی مهر(مردم همراه رسانه) با مشارکت رسانه ملی و شرکت مخابرات ایران، راه‌اندازی خواهد شد.

ستاپ‌باکس مورد نیاز این سرویس، 250 هزار تومان قیمت دارد و هزینه اشتراک ماهانه نیز 15 هزار تومان تعیین شده است.



تاريخ : 8 / 10 / 1392برچسب:, | 11:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پس از فیلتر شدن وی چت، اینستاگرام وب سایت به اشتراک گذاری تصویر نیز ظاهرا فیلتر شده و صفحه پیوندها مشاهده می شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل ازتابناک، پس از فیلتر شدن «وی چت / WeChat»، «اینستاگرام / Instagram» وب سایت به اشتراک گذاری تصویر که خود را «Media Endpoints» معرفی کرده نیز امروز فیلتر شد و پس از مراجعه به این وب سایت صفحه پیوندها مشاهده می شود.
اینستاگرم که یکی از حلقه های رابط شبکه‌های اجتماعی بود، در اکتبر ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد و آنچنان رشد که فیس بوک در آوریل ۲۰۱۲، اینستاگرم را به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری کرد. کوین سیستورم، از بنیانگذاران اینستاگرام و مدیر عامل شرکت Fast می‌گوید: این بزرگترین موجودیت در جهان خواهد بود.
شبیه ترین سایت به اینستاگرام از نظر شکل اجرایی توییتر محسوب می‌شود، با این تفاوت که در توییتر متن و لینک به اشتراک می‌شود. در این شبکه اجتماعی همانند توییتر امکان فالو کردن و فالو شدن (دنبال و پیگیری کردن آخرین تصاویر آپلود شده)، کامنت گذاشتن و البته لایک کردن بود که بر جذابیت های این شبکه افزوده بود.
 
علاوه بر اینها، این برنامه، فیلترهایی برای عکس‌ها در نظر گرفته بود که انتخاب و استفاده از آنها، فضای متفاوتی به تصویر می‌داد؛ فیلترهایی که حالا کاربران ایرانی نمی‌توانند از آن استفاده کنند و باید با این شبکه اجتماعی نیز در فضای رسمی اینترنت کشورمان وداع کنند.

 



تاريخ : 17 / 9 / 1392برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امروزه اکثر نامه نگاری های اداری به وسیله ی نرم افزار word تهیه می شود، اگر علاقه مند به آموزش این نرم افزار هستید ما را در سلسله گزارش های این نرم افزار همراهی كنيد.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در سلسله گزارش هایی قصد داریم آموزش های کاملی از نحوه کار با واژه پرداز ورد به شما بدهیم، در این گزارش قصد داریم نحوه ایجاد تصاویر هوشمند را برای شما دوستان عزیز توضیح دهیم. 
 
 
نرم افزار word با استفاده از امکانات نرم افزار صفحه گسترده exel، قابلیت ایجاد انواع مختلف نمودار را در اختیار ما قرار می دهد 
 
 
برای درج نمودار (CHART) در سند، عملیات زیر را انجام می دهیم:
 
- روی سربرگ   کلیک کرده و از گروه ابزارهای ILLUSTRATIONS روی دکمه  کلیک می کنیم.
- پنجره ی محاوره ای insert chart مطابق شکل زیر ظاهر می شود. در این پنجره با توجه به نوع کاربرد، نمودارها در چند گروه دسته بندی شده اند. نمودار مورد نظر را انتخاب کرده و دکمه   را کلیک می کنیم.
 
 
مطابق شکل زیر نمودار در سند word درج شده و پنجره ی نرم افزار exel در کنار پنجره نرم افزار word ظاهر می شود. مقادیر نمودار در پنجره ی نرم افزار exel نمایش داده می شود. این مقادیر به صورت نمونه هستند و باید آ ها را مطابق نمودار مورد نظر خود تغییر داد. با تغییر مقادیر در نرم افزار exel، نمودار درج شده در سند WORD نیز تغییر می کند.
 
 
در هنگام ذخیره سند WORD مقادیر درج شده در نرم افزار EXEL به همراه سند WORD ذخیره می شوند. در صورتی که بخواهیم مجددا مقادیر نمودار را تغییر دهیم، کافی است روی نمودار راست کلیک کرده و از منوی ظاهر شده گزینه ی   را انتخاب می کنیم. بلا فاصله پنجره نرم افزار EXEL به همراه مقادیر نمودار ظاهر شده و می توان مقدار را تغییر داد.
 
نکته:
روش دیگری برای درج نمودار در سند WORD وجود دارد. در این روش نمودار را در نمر افزار EXEL ایجاد کرده و قالب بندی می کنیم، سپس نمودار را کپی کرده و سند WORD قرار می دهیم. در این روش بر خلاف روش قبل، اطلاعات نمودار در یک فایل مستقل EXEL ذخیره می شود و نمودار درج شده در WORD به مقادیر نمودار EXEL متصل نبوده و در نتیجه نمی توان از درون WORD مقادیر نمودار را تغییر داد.
 
 
 
 
 
 



تاريخ : 19 / 8 / 1392برچسب:, | 9:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

یک شرکت کانادایی نرم‌افزار بدیعی را برای پیگیری تلفن‌های همراه به سرقت رفته معرفی کرده است که حذف آن از روی دستگاه حتی با تنظیم مجدد کارخانه غیرممکن است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، برنامه «Absolute LoJack» به کاربران اجازه می‌دهد تا از راه دور دستگاه تلفن به سرقت رفته خود را قفل کرده، موقعیت آنرا شناسایی و فایلهای حساس را برای جلوگیری از سرقت هویت پاک کند.

تیم خدمات بررسی و بازیابی شرکت Absolute Software می‌توانند تلفن‌های همراه را با استفاده از سیستم Computrace پیگیری کرده و با سازمانهای اجرای قانون برای بازگردادن آن به مالباختگان همکاری کنند.

همچنین این برنامه برخلاف نمونه‌های موجود در بازار مانند «آیفون مرا بیاب» و «Hidden» در برابر تنظیم مجدد اولیه و محو کامل دوام می‌آورد.

برنامه LoJack در سیستم عامل تلفن‌های آندروید مانند گلکسی S4 و تبلت گلکسی Tab 3 سامسونگ قرار گرفته است

هزینه این برنامه برای دستگاههای تلفن همراه از 29.95 پوند برای اشتراک یک ساله است.



تاريخ : 3 / 7 / 1392برچسب:, | 12:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مخابرات و اطلاع رسانی فردا پنج شنبه چهارم مهرماه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گشایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار مهر، ایران تله کام 2013 با حضور محمود واعظی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران افتتاح می شود.

در این نمایشگاه 200 شرکت ایرانی و 55 شرکت خارجی از 12 کشور جهان، دستاوردها و خدمات خود را در زمینه صنایع مخابرات، ارتباطات و اطلاع رسانی در معرض دید عموم قرار می دهند.

مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مخابرات فردا پنج شنبه ساعت 9:30 توسط وزیر ارتباطات آغاز می شود.

این نمایشگاه به مدت 4 روز برپا می شود.

گروه شرکتهای مخابرات ایران، اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت از جمله شرکتهای مطرح حاضر در این نمایشگاه خواهند بود.

 



تاريخ : 30 / 6 / 1392برچسب:, | 11:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

این آیتم ها شامل پست ها، کامنت ها، ویدیو ها، تصاویر، و استاتوس ها است. کاربران فیسبوک هر روز به طور میانگین 4.5 میلیارد بار دکمه ی لایک را انتخاب کرده و بیش از 10 میلیارد پیام ارسال می کنند.

کاربران فیسبوک تاکنون بیش از 250 میلیارد تصویر بر روی این سایت آپلود کرده اند، یعنی به طور میانگین 350 میلیون در روز. برای مقایسه ی درست دقت کنید، کاربران Flickr که یک وبسایت تخصصی اشتراک گذاری تصاویر به حساب می آید، تا کنون 8 میلیارد تصویر در سایت آپلود کرده اند، با میانگین 3.5 میلیون تصویر در روز.

به گزارش «نارنجی» توجه به این نکته اهمیت دارد که میزان آپلود در یک شبکه اجتماعی، تنها عامل افزایش ترافیک در آن نیست. طبق گفته ی خود فیسبوک، کاربران آن روزانه حدود 4.75 میلیارد بار به اشتراک گذاری آیتم های مختلف می پردازند. این آیتم ها شامل پست ها، کامنت ها، ویدیو ها، تصاویر، و استاتوس ها است. کاربران فیسبوک هر روز به طور میانگین 4.5 میلیارد بار دکمه ی لایک را انتخاب کرده و بیش از 10 میلیارد پیام ارسال می کنند.

با یک حساب کتاب ساده می توان به یک تفسیر درست از آپلود 350 میلیون تصویر در روز رسید. آپلود این میزان تصویر یعنی:

    • 14.58 میلیون تصویر در ساعت
    • 243 هزار تصویر در دقیقه
    • 4000 تصویر در ثانیه

فیسبوک در حال حاضر حدود 1.15 میلیارد کاربر دارد. این بدان معنا است که به طور میانگین هر کاربر حدود 217 تصویر در این شبکه اجتماعی آپلود کرده. برای فیسبوک بهبود تعامل کاربران با تصاویر همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده؛ شاید خرید Instagram را هم بتوان بخشی از همین جاه طلبی های فیسبوک دانست.

آیا فیسبوک در سال های آینده هم به عرض اندام خود ادامه می دهد؟



تاريخ : 28 / 6 / 1392برچسب:, | 10:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ويروس زئوس يک بدافزار مخرب است که در زمينه استخراج اطلاعات حساب‌هاي بانکي اعضاي وب‌سايت فيس‌بوک فعاليت داشته، بين سال‌هاي 2007 و 2010 فعاليت گسترده‌اي داشته، اما حالا اين ويروس به شکلي جديد از طريق گوشي‌هاي هوشمند مجهز به سيستم عامل اندرويد و بلک بري و همچنين شبکه اجتماعي فيس‌بوک در حال گسترش است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مردم سالاری، ويروس يادشده از طريق ارسال پيام‌هاي فريب موسوم به «فيشينگ» پخش و تکثير شده است، به ظاهر روش کار اين بدافزار به اين شکل است که زماني که فرد پيام فريب را در حساب کاربري خود دريافت مي‌کند، به صورت خودکار از جانب وي تعداد زيادي پيام براي دوستان او ارسال مي‌شود، ويروس زئوس معمولاً خود را در قالب فايل‌هايي با نام‌هاي NTOS ،‌WSNPOEM و PP06 پنهان مي‌کند، لذا در فايل‌هاي شخصي فايل‌هايي نظير PP06.EXE و NTOS.EXE مي‌توانند آلوده به اين نوع ويروس باشد.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان کردستان، در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينکه ويروس زئوس يک ويروس تقريباً قديمي و شناخته شده است، به طوري که بر اساس گزارشات منتشر شده در سال 2010 بيش از سه و نيم ميليون کامپيوتر شخصي را در ايالات متحده آمريکا به اين ويروس آلوده و رقمي معادل صد ميليون دلار به اين کشور خسارت وارد کرد، عنوان کرد: نوع جديد ويروس زئوس با عنوان زئوس فيس‌بوکي جاني تازه گرفته و از طريق شبکه‌هاي اجتماعي در حال گسترش است، بدين صورت که کاربران، برروي لينک‌هاي مخربي که از طريق شبکه‌هاي اجتماعي فيس‌بوک که براي آنها ارسال شده بود، کليک کرده و به اين ويروس آلوده مي‌شوند.

سرهنگ شاکري در خصوص ماهيت ويروس زئوس، اظهار کرد: ويروس زئوس يک بدافزار مخرب است که شکل جديد آن از طريق گوشي هاي هوشمند مجهز به سيستم عامل اندرويد و بلک‌بري و همچنين شبکه اجتماعي فيس بوک در حال گسترش است.

وي با تأکيد بر اينکه کاربران فيس‌بوک و طرفداران برنامه‌هاي کاربردي گوشي‌هاي هوشمند بايد بيشتر از هرکس ديگري مراقب اين نوع ويروس باشند، ادامه داد: ويروس زئوس تا زماني که يک فعاليت بانکداري آنلاين انجام نمي‌شود در يک خواب عميق است اما به محض اينکه کاربر از يک وب سايت بانکي براي انجام خدمات بانکداري خود استفاده مي‌کند، ويروس خفته زئوس هم بيدار مي شود تا آدرس‌هاي بانکي و اعتبارات فرد را به سرقت ببرد .

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان کردستان ادامه داد: چند سالي است که تکنولوژي و فناوري‌هاي جديد اين امکان را فراهم آورده‌اند که کاربران بتوانند به راحتي و از طريق سيستم‌هاي کامپيوتري خانگي و حتي گوشي‌هاي تلفن همراه، فعاليت‌هاي بانکي خود را انجام دهند، اما به موازات اين رشد سريع، سودجوياني که به دنبال به دست آوردن پول بادآورده نيز هستند، موقعيت خوبي را براي سرقت‌هاي از راه دور به‌دست آورده‌اند.

شاکري با بيان اينکه در اين راه رسانه‌هاي اجتماعي امکانات خوبي از اطلاعات شخصي قربانيان، را در اختيار هکرها قرار مي دهند، تصريح کرد: اين اطلاعات به هکرها در راه اندازي حساب‌هاي جعلي مالي و سرقت هويت آنها کمک مي‌کند، چرا که هکرها توانسته‌اند با استفاده از اطلاعات کافي که از قربانيان خود دارند، هويت اصلي و حساب‌هاي بانکي وي را به خطر بيندازند.

اين مقام انتظامي در پايان تنها راه براي محافظت از اطلاعات حساب بانکي در برابر اين ويروس خودداري از کليک بر روي پيوندهايي است که از سوي اشخاص يا منابع معتمد ارسال نشده‌اند، دانست و به کاربران توصيه مي‌کند که به منظور جلوگيري از اين اتفاقات هميشه از يکي از آنتي ويروس‌هاي خوب و کاملاً به روز استفاده کنند و خاطرنشان کرد: به کاربران توصيه مي‌شود که يک آنتي ويروس خوب روي سيستم خود نصب کنند و هميشه از به روز بودن آن مطمئن باشند، محصول Global Protection PANDA به عنوان يکي از قدرتمند‌ترين و کامل‌ترين نرم افزارهاي امنيتي براي کاربران خانگي و شخصي اينترنت مي‌تواند انتخاب خوبي باشد.

وي افزود: در مرحله بعد با استفاده از يک رمز عبور قوي و منحصر به فرد به هکرها اجازه حدس زدن رمزهاي عبور بانکي ‌ يا حساب‌هاي کاربري خود در شبکه‌هاي اجتماعي را ندهيد. ‌همچنين قرار ندادن اطلاعات شخصي خود در اين شبکه‌ها در اختيار ديگران مي‌تواند از بروز اين مشکلات جلوگيري کند، همچنين براي انجام فعاليت‌هاي بانکي، از مرورگر جداگانه‌اي که با آن به شبکه‌هاي اجتماعي وارد نمي‌شوند، استفاده کنند و مطمئن باشند که با رعايت همين نکات امنيتي ساده و در عين حال مهم هرگز به دام ويروس‌هايي نظير زئوس گرفتار نخواهند شد.



تاريخ : 16 / 6 / 1392برچسب:, | 5:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

براي ثبت نام و فعال سازي حساب كاربري نيز وارد كرد يك شماره تلفن همراه الزامي مي باشد كه اين كار براي كاربران ايراني غير ممكن است.

پایگاه خبری عقاب نیوز : به دنبال تغییرات صورت گرفته در نحوه ایجاد ایمیل های یاهو از این پس امکان ایجاد پست الکترونیکی جدید این شرکت برای کاربران ایرانی وجود نخواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هر روز خبرهاي جديدي از تحريم هاي رايانه اي غرب كه نشان از عدم مقابله با عزم راسخ كشور عزيزمان در فتح قله هاي دانش و فناوري و سربلندي را دارد شنيده مي شود.

تازه ترين خبر متعلق به شركت ياهو مي باشد.اين شركت در اقدامي عجيب نام ايران را از فهرست كشورهايي كه هنگام ثبت نام پست الكترونيك ديده مي شد حذف كرده است.
براي ثبت نام و فعال سازي حساب كاربري نيز وارد كرد يك شماره تلفن همراه الزامي مي باشد كه اين كار براي كاربران ايراني غير ممكن است.
بدين ترتيب ياهو از ايران خداحافظي كرده و استفاده از آن براي كاربران ايراني با مشكل مواجه خواهد بود. شنيده شده كه سرويس مسنجر اين شركت موسوم به ياهو مسنجر نيز در ايران قطع خواهد شد.
ذكر اين نكته ضروريست كه دو شركت بزرگ گوگل و اپل پس از زيان هاي ناشي از تحريم ايران،نام كشورمان را از ليست تحريم خود خارج كردند.



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد